Myyntiopas kuluttaja-asiakasyritykselle
Ala-Kahrakuusi, Ville (2024)
Ala-Kahrakuusi, Ville
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052214145
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052214145
Tiivistelmä
Nykyään myynnin edistäminen ei ole vain yrityksille välttämätöntä, vaan se on keskeinen osa menestyvää liiketoimintaa. Kuluttajien odotukset ja käyttäytymismallit ovat muuttuneet merkittävästi, mikä korostaa entistä enemmän asiakaskokemuksen merkitystä. Asiakkaat eivät pelkästään etsi tuotetta tai palvelua, vaan he haluavat kokonaisvaltaista ja positiivista vuorovaikutusta yrityksen kanssa.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on kuluttaja-asiakasmyyntiin keskittyvän yrityksen myyntiprosessien kehittäminen. Opinnäytetyön produkti on helppokäyttöinen ja käytännönläheinen myyntiopas, jonka on tarkoitus toimia yrityksen olemassa olevien myyjien tukena ja uusien myyjien koulutusmateriaalina. Opinnäytetyö koostuu teoriaosuuksista, joissa käydään läpi myyntiprosessia, sekä hyvän myyjän ominaisuuksia. Teoriaosuuksien jälkeen työssä käsitellään toiminnallista osaa, eli produktia ja lopuksi käydään läpi pohdintaa työstä ja sen ominaisuuksista.
Opinnäytetyössä keskeisiä teemoja ovat kuluttaja-asiakkaille suunnattu myyntiprosessi, asiakas-kohtaaminen, asiakaspalvelu ja erilaiset hyvän myyjän tiedot ja taidot. Opinnäytetyön hyödynnettävyys ja käyttöönotto jää toimeksiantoyrityksen vastuulle.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on kuluttaja-asiakasmyyntiin keskittyvän yrityksen myyntiprosessien kehittäminen. Opinnäytetyön produkti on helppokäyttöinen ja käytännönläheinen myyntiopas, jonka on tarkoitus toimia yrityksen olemassa olevien myyjien tukena ja uusien myyjien koulutusmateriaalina. Opinnäytetyö koostuu teoriaosuuksista, joissa käydään läpi myyntiprosessia, sekä hyvän myyjän ominaisuuksia. Teoriaosuuksien jälkeen työssä käsitellään toiminnallista osaa, eli produktia ja lopuksi käydään läpi pohdintaa työstä ja sen ominaisuuksista.
Opinnäytetyössä keskeisiä teemoja ovat kuluttaja-asiakkaille suunnattu myyntiprosessi, asiakas-kohtaaminen, asiakaspalvelu ja erilaiset hyvän myyjän tiedot ja taidot. Opinnäytetyön hyödynnettävyys ja käyttöönotto jää toimeksiantoyrityksen vastuulle.