Brändikäsikirjan luominen RTJ-Siivous Oy:lle
Virtanen, Jake (2024)
Virtanen, Jake
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052114143
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052114143
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona henkilöstöalan yritykselle RTJ-Siivous Oy:lle. Toimeksiantona oli luoda brändikäsikirja kevään 2024 aikana. Brändikäsikirja selkeyttää brändiin liittyvät elementit ja ohjaa yrityksen jokapäiväistä toimintaa. Työssä määritellään brändistrategia ja brändi-identiteettiä, ja sitä pystytään helposti laajentamaan myös tulevaisuudessa.
Opinnäytetyö luotiin toiminnallisena opinnäytetyönä, joka jakautuu teoriaosuuteen ja itse brändikäsikirjaan. Opinnäytetyössä hyödynnetään alan kirjallisuutta, kirjoittajan omia kokemuksia ja toimeksiantajan kanssa käytyjä keskusteluja. Työ toimii myös toimeksiantajalle brändikäsikirjan elementtien teoriaosuutena.
Lopullinen tuotos on RTJ:n tarpeisiin tehty brändikäsikirja, jota voidaan päivittää tulevaisuudessa. Brändikäsikirja sisältää brändistrategian lisäksi brändi-identiteetistä logon, typografian, brändivärit ja kuvamaailman. Brändikäsikirja luovutetaan yritykselle digitaalisessa muodossa. Brändikäsikirja otetaan käyttöön heti valmistuttua ja se esitellään sekä jaetaan yhteisessä palaverissa kaikkien käyttöön.
Opinnäytetyö luotiin toiminnallisena opinnäytetyönä, joka jakautuu teoriaosuuteen ja itse brändikäsikirjaan. Opinnäytetyössä hyödynnetään alan kirjallisuutta, kirjoittajan omia kokemuksia ja toimeksiantajan kanssa käytyjä keskusteluja. Työ toimii myös toimeksiantajalle brändikäsikirjan elementtien teoriaosuutena.
Lopullinen tuotos on RTJ:n tarpeisiin tehty brändikäsikirja, jota voidaan päivittää tulevaisuudessa. Brändikäsikirja sisältää brändistrategian lisäksi brändi-identiteetistä logon, typografian, brändivärit ja kuvamaailman. Brändikäsikirja luovutetaan yritykselle digitaalisessa muodossa. Brändikäsikirja otetaan käyttöön heti valmistuttua ja se esitellään sekä jaetaan yhteisessä palaverissa kaikkien käyttöön.