Näytä suppeat kuvailutiedot

Markkinointisuunnitelma Enkeliravintolalle

Hänninen, Essi (2014)

dc.contributor.authorHänninen, Essi
dc.date.accessioned2014-12-19T08:03:57Z
dc.date.available2014-12-19T08:03:57Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2014121820390
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/85822
dc.description.abstractOpinnäytetyön tarkoituksena oli laatia markkinointisuunnitelma turkulaiselle Enkeliravintolalle. Ravintolalla ei ole aikaisemmin ollut markkinointisuunnitelmaa, eikä yrityksen markkinointi ole ollut suunnitelmallista. Opinnäytetyön tavoitteena oli tuoda Enkeliravintolan markkinointiin suunnitelmallisuus, hyödyntäen jo yrityksen ennestään käyttämiä markkinointikanavia. Opinnäytetyön teoriaosassa käsiteltiin markkinoinnin eri kilpailukeinoja. Enkeliravintolalle laadittiin myös lähtökohta-analyysit, joita käytettiin markkinointisuunnitelman pohjana. Markkinointisuunnitelma on Excel-taulukon muodossa, jotta toimeksiantajan on helppo muokata sitä tarvittaessa. Suunnitelmassa markkinointitoimenpiteet oli jaksotettu kuukausittain suoritettaviksi toimenpiteiksi. Opinnäytetyön tutkimusosuus toteutettiin kvalitatiivisesti ja haastattelumuotona käytettiin strukturoitua lomakehaastattelua. Haastattelut suoritettiin 2014 vuoden marraskuussa. Haastateltavat olivat Enkeliravintolan potentiaalisia asiakkaita. Yhteensä haastatteluja tehtiin 25 kappaletta ja ne kaikki toteutettiin Turun konserttitalolla. Lomakehaastattelusta saatujen vastausten perusteella selvitettiin, millaisia mielikuvia Enkeliravintola ihmisissä herättää, millä tavalla ihmiset valikoivat ravintolan ja mitä viestintäkanavia he käyttävät etsiessään tietoa ravintoloista. Tutkimuksen tuloksista näemme mitä markkinointikanavia Enkeliravintolan kannattaa hyödyntää tavoitellessaan potentiaalisia asiakkaita. Tämän opinnäytetyön ja syntyneen markkinointisuunnitelman tarkoituksena on jäädä Enkeliravintolan työkaluksi, minkä avulla markkinointia voidaan kehittää. Ravintola-alalla trendien seuraaminen ja jatkuva kehittyminen on elinehto. Markkinoinnista tulee systemaattista ja tehokasta, kun markkinointi on suunniteltu järjestelmällisesti.fi
dc.description.abstractThe main purpose of this thesis work was to create a marketing plan for Enkeliravintola, a restaurant located in Turku. Enkeliravintola did not have a marketing plan before and it´s marketing was not systematic. Thus, this thesis work focused on bringing a systematic view to the marketing of Enkeliravintola utilizing partly the marketing channels it already had. The theoretical part of my thesis work reviewed the competion in marketing. A premise analysis was also done and the marketing plan of Enkeliravintola was based on it. The actual marketing plan was created with Microsoft Excel to allow the client to make changes if needed. The marketing operations were scheduled to be carried out monthly in the plan. The empirical part of my thesis work was done qualitatively and a structural survey was used as an interview method. The interviews were conducted at Turku Concert Hall in November 2014 and all of the interviewees were potential customers for Enkeliravintola. There were 25 interviewees in total. The survey was carried out to examine people's conceptions of Enkeliravintola, and also to find out which marketing channels customers use to choose their restaurant. Based on the survey the most suitable marketing channels for Enkeliravintola were selected. The marketing plan created and this thesis work will be provided to Enkeliravintola as a tool to refine its marketing. In the restaurant business efficient and systematic marketing together with keeping up with the trends are key elements for development and success.en
dc.language.isofin
dc.publisherTurun ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleMarkkinointisuunnitelma Enkeliravintolallefi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/110
dc.organizationTurun ammattikorkeakoulu
dc.contributor.organizationTurun ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordmarkkinointisuunnitelma
dc.subject.keywordmarkkinointi
dc.subject.keywordravintola
dc.subject.keywordmarkkinointiviestintä
dc.subject.degreeprogramfi=Majoitus- ja ravitsemisala|sv=Inkvarterings- och kosthållsbranschen|en=Hotel and Restaurant|
dc.subject.disciplinePalvelujen tuottamisen ja johtamisen koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot