Vastuullisuus ja sen näkyminen Holiday Club resortin ravintolatoimessa
Niitlahti, Mirka (2024)
Niitlahti, Mirka
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052615792
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024052615792
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin Holiday Club oy:n ravintolatoiminnan ketjuohjaukselle. Opinnäytetyön tavoitteen oli selvittää juuri uusitun aamiaisen tuotevalikoiman ja toimittajien vastuullisuuden taso ja tehdä kehittämissuunnitelma sen parantamiseksi ja kuinka sitä voitaisiin viestiä asiakkaille paremmin.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys muodostui vastuullisen liiketoiminnan kuten strategisen yritysvastuun sekä sidosryhmien ja vastuullisuuteen liittyvien viestinnän osa-alueiden kokonaisuudesta.
Opinnäytetyön lähestymisessä käytettiin tapaustutkimusta. Tämän opinnäytetyön tehtävänä on tuottaa kehittämisideoita, kuinka asiakkaille voitaisiin informoida paremmin ravintoloissa tehtyjä vastuullisuustekoja.
Tutkimuksen pohjalta voidaan todeta, että Holiday Clubin ravintolatoimessa tulisi lähteä viemään vastuullisuutta eteenpäin ja viestiä siitä asiakkaille, mutta ensin tulisi tehdä vastuullisuudesta koko konsernin osalta suunnitelma.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys muodostui vastuullisen liiketoiminnan kuten strategisen yritysvastuun sekä sidosryhmien ja vastuullisuuteen liittyvien viestinnän osa-alueiden kokonaisuudesta.
Opinnäytetyön lähestymisessä käytettiin tapaustutkimusta. Tämän opinnäytetyön tehtävänä on tuottaa kehittämisideoita, kuinka asiakkaille voitaisiin informoida paremmin ravintoloissa tehtyjä vastuullisuustekoja.
Tutkimuksen pohjalta voidaan todeta, että Holiday Clubin ravintolatoimessa tulisi lähteä viemään vastuullisuutta eteenpäin ja viestiä siitä asiakkaille, mutta ensin tulisi tehdä vastuullisuudesta koko konsernin osalta suunnitelma.