Tuuni24 työelämätapahtuman suunnittelu, toteutus ja markkinoinnin kehittäminen
Koponen-Juntunen, Leena (2024)
Koponen-Juntunen, Leena
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053018324
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024053018324
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aihe oli jokavuotisen Tuuni-tapahtuman järjestäminen. Tapahtuman ydin ideana on luoda opiskelijoille verkostoitumistilaisuus, kehittää alueella vaikuttavien yritysten ja Oulun ammattikorkeakoulun välistä yhteistyötä. Opinnäytetyössä kerrotaan Tuuni24-työelämätapahtuman suunnittelusta, toteutuksesta ja markkinoinnista. Tapahtuma pidettiin Linnanmaan kampuksella 24.1.2024 klo 10-14 ja se oli kohdistettu Oulun ammattikorkeakoulun liiketalouden opiskelijoille ja alan yrityksille/yhteisöille.
Opinnäytetyössä on tapahtumajärjestämiseen ja markkinointiin liittyvää teoriaa. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena, sillä suunnittelun lisäksi tapahtuma toteutettiin, sisältäen lisäksi perinteiselle opinnäytetyölle kuuluvan tutkimustehtävän. Tutkimuksena tässä työssä oli kohderyhmiltä kerätyt palautekyselyt tapahtuman onnistumisen ja sen markkinoinnin näkyvyyden mittaamiseksi. Palautekyselyt olivat yhdistelmä arvosanalla arvioitavia kysymyksiä ja avoimia vastauksia.
Palautteiden ja havainnoinnin avulla voitiin tehdä päätelmiä, että tapahtuma palveli tarkoitustaan eli oli onnistunut, ja että sitä voitaisiin silti parantaa pienillä muutoksilla, kuten: vieraille ilmainen pysäköinti, näkyvämpää mainontaa opiskelijoille ja laajempi kattaus yrityksiä eri suuntautumislinjojen opiskelijoille.
Opinnäytetyössä on tapahtumajärjestämiseen ja markkinointiin liittyvää teoriaa. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena, sillä suunnittelun lisäksi tapahtuma toteutettiin, sisältäen lisäksi perinteiselle opinnäytetyölle kuuluvan tutkimustehtävän. Tutkimuksena tässä työssä oli kohderyhmiltä kerätyt palautekyselyt tapahtuman onnistumisen ja sen markkinoinnin näkyvyyden mittaamiseksi. Palautekyselyt olivat yhdistelmä arvosanalla arvioitavia kysymyksiä ja avoimia vastauksia.
Palautteiden ja havainnoinnin avulla voitiin tehdä päätelmiä, että tapahtuma palveli tarkoitustaan eli oli onnistunut, ja että sitä voitaisiin silti parantaa pienillä muutoksilla, kuten: vieraille ilmainen pysäköinti, näkyvämpää mainontaa opiskelijoille ja laajempi kattaus yrityksiä eri suuntautumislinjojen opiskelijoille.