Markkinoinnin vuosikello kampaamolle
Hannula, Terhi (2024)
Hannula, Terhi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060420960
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060420960
Tiivistelmä
Markkinoinnin vuosikello kertoo, mitä yrityksen markkinointi tulee sisältämään tulevan vuoden aikana. Vuosikellosta voi nähdä yhdellä katsomisella, milloin ja mitä tulee tapahtumaan liittyen markkinointiin. Vuosikello suunnitellaan etukäteen valmiiksi tulevalle vuodelle, mutta se on myös muunneltavissa pitkin vuotta. On tärkeää tietää markkinoinnin tavoitteet ja sen myötä seurata markkinoinnin tuloksia ja tehdä vuosikelloon mahdollisia tarvittavia muutoksia.
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajayritys on Henriikan Hiuspaja. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisesti, suunnittelemalla markkinoinnin vuosikello kampaamolle. Vuosikelloon sisällytettiin aiheita, jotka sopivat yrityksen markkinointiin, jota toteutetaan sosiaalisessa mediassa.
Teoriaosuudessa perehdyttiin markkinoinnin suunnitteluun, eri analyyseihin sekä digimarkki-nointiin. Lisäksi tässä työssä käsiteltiin eri lähtökohta-analyysejä, kuten SWOT- ja kilpailija-analyysiä, joita hyödynnettiin myöhemmin toiminnallisessa osuudessa.
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajayritys on Henriikan Hiuspaja. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisesti, suunnittelemalla markkinoinnin vuosikello kampaamolle. Vuosikelloon sisällytettiin aiheita, jotka sopivat yrityksen markkinointiin, jota toteutetaan sosiaalisessa mediassa.
Teoriaosuudessa perehdyttiin markkinoinnin suunnitteluun, eri analyyseihin sekä digimarkki-nointiin. Lisäksi tässä työssä käsiteltiin eri lähtökohta-analyysejä, kuten SWOT- ja kilpailija-analyysiä, joita hyödynnettiin myöhemmin toiminnallisessa osuudessa.