Social Media Marketing Channel Strategy For Hemlux.com Online Store
Souris, Emilianos (2024)
Souris, Emilianos
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060521243
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060521243
Tiivistelmä
The aim of this product-based thesis is to propose a social media marketing channel strategy for the commissioning company Hemlux.com, which is an online store that sells kitchen and home décor products. The company has recently started its operations and therefore the brand is not yet widely recognized. The goal is to create a social media marketing strategy, which the company can use as a framework in their marketing efforts, to increase brand awareness and sales for the online store. The commissioning company should be able to utilize the marketing strategy developed based on this thesis as a guideline to execute their social media marketing effectively. This thesis won't detail specific budgeting or scheduling but rather serve as a roadmap for integrating social media marketing into the company's existing marketing strategy.
The main objective of this thesis is to construct a social media channel strategy for the client. Sub objectives include: Firstly, what is the clients’ target audience and how can the company effectively reach them. Secondly, how can the company enhance brand awareness and encourage customers to recommend its products within their networks in terms of social media. Thirdly, which social media channels should the company utilize in their marketing.
The theoretical background relies on the theory of digital and social media marketing. In the theoretical section, the use of social media as a marketing tool is introduced, and various social media channels are compared in terms of their advantages and disadvantages. Additionally, consumer behavior across these various platforms is investigated, and more importantly, how the commissioning company can leverage this knowledge in their marketing strategy.
The resulting strategy was presented as a PowerPoint file. It included the company's mission, vision, and values, marketing objectives, and key content, analysis of the current state, as well as selected channels and tips on how to apply them.
To summarize the key points of the content of the PowerPoint, the company should continue to use Facebook, Instagram, and Pinterest to market on social media platforms, but the use of these channels should be further intensified. Visual content and regular posting of images are the most important methods. Customers can also be engaged through various contests, giveaways and surveys. Furthermore, it is advisable for the company to improve visibility in search engines through keyword selection and utilize email newsletters to communicate with customers. Tämän produktityyppisen opinnäytetyön tavoitteena on laatia sosiaalisen median markkinointikanavastrategia toimeksiantajayritykselle Hemlux.com, joka on keittiö- ja sisustustuotteita myyvä verkkokauppa. Yritys on hiljattain aloittanut toimintansa, eikä brändi ole vielä laajasti tunnettu. Tavoitteena on luoda sosiaalisen median markkinointistrategia, jota yritys voi käyttää markkinoinnissaan lisäämään brändin tunnettuutta ja verkkokaupan myyntiä. Toimeksiantajayrityksen tulisi pystyä hyödyntämään tässä opinnäytetyössä kehitettyä markkinointistrategiaa ohjeena sosiaalisen median markkinoinnin tehokkaaseen toteuttamiseen.
Tämä opinnäytetyö ei käsittele yksityiskohtaista budjetointia tai aikataulutusta, vaan se toimii etenemissuunnitelmana sosiaalisen median markkinoinnin integroimiseksi yrityksen olemassa olevaan markkinointistrategiaan.
Opinnäytetyön päätavoitteena on rakentaa sosiaalisen median kanavastrategia asiakkaalle. Alatavoitteet ovat: Ensinnäkin, mikä on asiakkaan kohdeyleisö ja miten yritys voi tehokkaasti tavoittaa heidät. Toiseksi, miten yritys voi lisätä brändin tunnettuutta ja kannustaa asiakkaita suosittelemaan sen tuotteita omissa verkostoissaan sosiaalisen median avulla. Kolmanneksi, mitä sosiaalisen median kanavia yrityksen tulisi hyödyntää markkinoinnissaan. Teoreettinen tausta perustuu digitaalisen ja sosiaalisen median markkinoinnin teoriaan. Teoriaosassa esitellään sosiaalisen median käyttö markkinointityökaluna ja vertaillaan eri sosiaalisen median kanavia niiden etujen ja haittojen osalta. Lisäksi tutkitaan kuluttajakäyttäytymistä eri alustoilla ja ennen kaikkea sitä, miten toimeksiantajayritys voi hyödyntää tätä tietoa markkinointistrategiassaan. Tuloksena oleva strategia esiteltiin PowerPoint-tiedostona. Se sisälsi yrityksen mission, vision, arvot, markkinointitavoitteet, keskeisen sisällön, analyysin nykytilasta sekä valitut kanavat ja vinkkejä niiden soveltamiseen. Tiivistääkseni PowerPointin keskeiset sisällöt, yrityksen tulisi jatkaa Facebookin, Instagramin ja Pinterestin käyttöä sosiaalisen median markkinointialustoina, mutta näiden kanavien käyttöä tulisi tehostaa. Visuaalinen sisältö ja kuvien säännöllinen julkaisu ovat tärkeimpiä menetelmiä. Asiakkaita voidaan myös sitouttaa erilaisten kilpailujen, arvontojen ja kyselyjen avulla. Lisäksi yrityksen on suositeltavaa parantaa näkyvyyttä hakukoneissa avainsanojen valinnan avulla ja hyödyntää sähköpostiuutiskirjeitä asiakkaiden kanssa viestimiseen.
The main objective of this thesis is to construct a social media channel strategy for the client. Sub objectives include: Firstly, what is the clients’ target audience and how can the company effectively reach them. Secondly, how can the company enhance brand awareness and encourage customers to recommend its products within their networks in terms of social media. Thirdly, which social media channels should the company utilize in their marketing.
The theoretical background relies on the theory of digital and social media marketing. In the theoretical section, the use of social media as a marketing tool is introduced, and various social media channels are compared in terms of their advantages and disadvantages. Additionally, consumer behavior across these various platforms is investigated, and more importantly, how the commissioning company can leverage this knowledge in their marketing strategy.
The resulting strategy was presented as a PowerPoint file. It included the company's mission, vision, and values, marketing objectives, and key content, analysis of the current state, as well as selected channels and tips on how to apply them.
To summarize the key points of the content of the PowerPoint, the company should continue to use Facebook, Instagram, and Pinterest to market on social media platforms, but the use of these channels should be further intensified. Visual content and regular posting of images are the most important methods. Customers can also be engaged through various contests, giveaways and surveys. Furthermore, it is advisable for the company to improve visibility in search engines through keyword selection and utilize email newsletters to communicate with customers.
Tämä opinnäytetyö ei käsittele yksityiskohtaista budjetointia tai aikataulutusta, vaan se toimii etenemissuunnitelmana sosiaalisen median markkinoinnin integroimiseksi yrityksen olemassa olevaan markkinointistrategiaan.
Opinnäytetyön päätavoitteena on rakentaa sosiaalisen median kanavastrategia asiakkaalle. Alatavoitteet ovat: Ensinnäkin, mikä on asiakkaan kohdeyleisö ja miten yritys voi tehokkaasti tavoittaa heidät. Toiseksi, miten yritys voi lisätä brändin tunnettuutta ja kannustaa asiakkaita suosittelemaan sen tuotteita omissa verkostoissaan sosiaalisen median avulla. Kolmanneksi, mitä sosiaalisen median kanavia yrityksen tulisi hyödyntää markkinoinnissaan. Teoreettinen tausta perustuu digitaalisen ja sosiaalisen median markkinoinnin teoriaan. Teoriaosassa esitellään sosiaalisen median käyttö markkinointityökaluna ja vertaillaan eri sosiaalisen median kanavia niiden etujen ja haittojen osalta. Lisäksi tutkitaan kuluttajakäyttäytymistä eri alustoilla ja ennen kaikkea sitä, miten toimeksiantajayritys voi hyödyntää tätä tietoa markkinointistrategiassaan. Tuloksena oleva strategia esiteltiin PowerPoint-tiedostona. Se sisälsi yrityksen mission, vision, arvot, markkinointitavoitteet, keskeisen sisällön, analyysin nykytilasta sekä valitut kanavat ja vinkkejä niiden soveltamiseen. Tiivistääkseni PowerPointin keskeiset sisällöt, yrityksen tulisi jatkaa Facebookin, Instagramin ja Pinterestin käyttöä sosiaalisen median markkinointialustoina, mutta näiden kanavien käyttöä tulisi tehostaa. Visuaalinen sisältö ja kuvien säännöllinen julkaisu ovat tärkeimpiä menetelmiä. Asiakkaita voidaan myös sitouttaa erilaisten kilpailujen, arvontojen ja kyselyjen avulla. Lisäksi yrityksen on suositeltavaa parantaa näkyvyyttä hakukoneissa avainsanojen valinnan avulla ja hyödyntää sähköpostiuutiskirjeitä asiakkaiden kanssa viestimiseen.