Yrityksen orgaanisen näkyvyyden kehittäminen sosiaalisessa mediassa : case Markkinointitoimisto Jännite
Malmikankare, Aleksi (2024)
Malmikankare, Aleksi
2024
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060521362
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060521362
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli edistää Markkinointitoimisto Jännitteen sosiaalisen median orgaanista näkyvyyttä ja sen kehittämistä. Yritys tarvitsee näkyvyyttä ja tunnettuutta toimintansa kasvattamiseksi, ja tämän työn tuloksena syntyneillä toimintaehdotuksilla pyritään lisäämään yrityksen näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa.
Työssä tarkastellaan sosiaalisen median näkyvyyden tuomia hyötyjä yritykselle sekä perehdytään toimintatapoihin, joilla näkyvyyttä voidaan kasvattaa orgaanisesti. Toiminnallisessa opinnäytetyössä käytetty tieto perustuu monipuolisista ja ajantasaisista lähteistä koottuun tietoperustaan sekä toimeksiannon aikana tehtyihin havaintoihin.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi käyttöönotettavia toimintaehdotuksia, joita Markkinointitoimisto Jännite otti käyttöönsä toimeksiannon jälkeen. Toimeksiantajan sosiaalisen median toiminnasta tehdyn analyysin perusteella yritys sai selville, mitkä julkaisuympäristöt ovat näkyvyyden kannalta suotuisimpia. Lisäksi toimintaehdotukset tarjoavat toimeksiantajalle selkeät suuntaviivat orgaanisen näkyvyyden saavuttamiseksi sosiaalisessa mediassa. Toimintaehdotuksista voivat hyötyä myös muut sosiaalisen median orgaanista näkyvyyttä tavoittelevat yritykset.
Työssä tarkastellaan sosiaalisen median näkyvyyden tuomia hyötyjä yritykselle sekä perehdytään toimintatapoihin, joilla näkyvyyttä voidaan kasvattaa orgaanisesti. Toiminnallisessa opinnäytetyössä käytetty tieto perustuu monipuolisista ja ajantasaisista lähteistä koottuun tietoperustaan sekä toimeksiannon aikana tehtyihin havaintoihin.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi käyttöönotettavia toimintaehdotuksia, joita Markkinointitoimisto Jännite otti käyttöönsä toimeksiannon jälkeen. Toimeksiantajan sosiaalisen median toiminnasta tehdyn analyysin perusteella yritys sai selville, mitkä julkaisuympäristöt ovat näkyvyyden kannalta suotuisimpia. Lisäksi toimintaehdotukset tarjoavat toimeksiantajalle selkeät suuntaviivat orgaanisen näkyvyyden saavuttamiseksi sosiaalisessa mediassa. Toimintaehdotuksista voivat hyötyä myös muut sosiaalisen median orgaanista näkyvyyttä tavoittelevat yritykset.