Designing and creating a deckbuilding game
Saari, Marko (2024)
Saari, Marko
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060621599
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060621599
Tiivistelmä
Opinnäytetyöprosessissa suunniteltiin ja toteutettiin prototyyppi pakanrakennuspelistä. Työ koostui sekä teoreettisesta osasta, jossa käsiteltiin pelien tärkeitä ominaisuuksia, että käytännöllisestä osasta, jossa esitellään prototyypin käytännön toteutusta. Vaikka työtä lähestyttiin korttipelien näkökulmasta, osaa sen sisällöstä voidaan soveltaa myös muiden genrejen peleihin.
Aiheen tutkimisessa hyödynnettiin olemassa olevia korttipelejä sekä aihetta käsitteleviä julkaisuja. Tutkimuksesta saatuja havaintoja pyrittiin hyödyntämään pakanrakennuspelin prototyypin kehityksessä. Prototyyppi toteutettiin Unity-pelimoottorilla ja sen verkkotoiminnallisuuteen käytettiin Photonia. Prototyppiä kehitettiin useamman vuoden ajan, jonka seurauksena sen suunnitelmat ehtivät muuttumaan prosessin aikana.
Pelin prototyypin tekeminen oli arvokas kokemus, joka opetti tekijälleen paljon sekä pelisuunnittelusta että peliohjelmoinnista. Työn tuloksena syntyi pakanrakennuspelin prototyyppi, joka antaa jatkokehitykselle hyvän perustan.
Aiheen tutkimisessa hyödynnettiin olemassa olevia korttipelejä sekä aihetta käsitteleviä julkaisuja. Tutkimuksesta saatuja havaintoja pyrittiin hyödyntämään pakanrakennuspelin prototyypin kehityksessä. Prototyyppi toteutettiin Unity-pelimoottorilla ja sen verkkotoiminnallisuuteen käytettiin Photonia. Prototyppiä kehitettiin useamman vuoden ajan, jonka seurauksena sen suunnitelmat ehtivät muuttumaan prosessin aikana.
Pelin prototyypin tekeminen oli arvokas kokemus, joka opetti tekijälleen paljon sekä pelisuunnittelusta että peliohjelmoinnista. Työn tuloksena syntyi pakanrakennuspelin prototyyppi, joka antaa jatkokehitykselle hyvän perustan.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Game Development in Unity : Game Production, Game Mechanics and the Effects of Gaming
Dansie, Jason (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2013)The goal of this thesis is to examine how video games are designed and to see how differ-ent game mechanics work and how to use them in the development of a game, as well as examine what are both the positive and negative ... -
Location-based mobile games : creating a location-based game with the Unity game engine
Korhola, Samuli (2020)The subject of this thesis is location-based mobile games. Location-based mobile games are a way for mobile games to combine reality with virtual worlds and thus re-define the gaming experience. This thesis presents ... -
”WE WANT A 3D GAME” : Customer expectations for the games company when buying a serious game
Sorppanen, Mikko (Oulun seudun ammattikorkeakoulu, 2012)All digital games are not used for entertainment. Some of them can also be used for non-entertainment purposes and these games are called serious games. This thesis is carried out in co-operation with one Finnish games ...