Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Liiketoimintasuunnitelma Aurora Filmsille

Kajava, Aleksi; Kärkkäinen, Henry (2020)

 
Avaa tiedosto
karkkainen_henry.pdf (481.8Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Kajava, Aleksi
Kärkkäinen, Henry
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060621526
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheeksi valikoitui liiketoimintasuunnitelma Aurora Films -nimiselle yritykselle, joka tekee 360 asteen markkinointivideoita yrityksille. Valitsimme aiheen siksi koska kyseiselle yritykselle ei ole vielä tehty liiketoimintasuunnitelmaa. Alun perin tarkoituksenamme oli tutkia 360 asteen videomarkkinoinnin potentiaalia, mutta työn edistyessä huomasimme, että tämä on hyödyllisempi yritykselle. Avaamme opinnäytetyössä aluksi hieman, mitä on markkinointi ja digimarkkinointi sekä lisäksi, mitä on 360 asteen kuvaus ja virtuaalitodellisuus. Kerromme lopuksi mikä on liiketoimintasuunnitelma sekä miksi se tehdään. Tämän jälkeen kirjoitamme Aurora Filmsille liiketoimintasuunnitelman.

Työn tutkimusongelma on se, että saamme selkeämmän kuvan yrityksemme toimintasuunnitelmasta sekä mihin yritys haluaa päästä tulevien vuosien aikana. Lisäksi suunnittelemme Aurora Filmsin myynnin ja markkinoinnin kilpailukykyiseksi. Työn tavoitteena on saada strategia selkeämmin esille sekä toteutuskelpoiseksi. Käytimme lähteinä pääsääntöisesti internetistä saatuja lähteitä, koska 360 asteen - ja VR-teknologia kehittyvät niin nopeasti, ettei kirjoista löydy ajan tasalla olevaa tietoa. Opinnäytetyön ansiosta Aurora Filmsilla on yrityksenä helpompi lähteä kehittämään ja parantamaan omaa toimintaa ja näkemään yrityksen kilpailukyky huomattavasti paremmin. Löysimme paljon kehitettävää Aurora Filmsin liiketoiminnasta, ja tämän ansiosta yritys pystyy korjaamaan ne. Käytimme opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä kvalitatiivista-, eli laadullista tutkimusmenetelmää, sillä tutkimme kokonaisvaltaisesti Aurora Filmsin kehityskohteita emmekä yhtä tiettyä osaa yrityksestä.

Jatkotoimenpiteenä yrityksen täytyy tehdä selkeämpi tavoite sekä selkeyttää työntekijöiden työnkuvaa, jotta ne pysyisivät samana jokaisella henkilöllä. Yrityksen täytyy ottaa huomioon opinnäytetyössä käydyt asiat, kuten riskien arviointi sekä markkinointisuunnitelma. Yritys ei ole tällä hetkellä panostanut markkinointiin rahallisesti yhtään, mutta on todennäköistä, että tulevaisuudessa sen täytyy alkaa sijoittamaan siihen.
 
Our title of thesis is business plan for Aurora Films. We chose that title because we are entrepreneurs in that company and Aurora Films does not have business plan yet. Aurora Films makes 360° marketing videos for other companies. In the first place our plan for thesis was to research 360° marketing video’s potential but when thesis proceed, we realized that it is more important and usefull to do business plan for the company. In this thesis we first open little bit what is 360° - and virtual reality technology along with what is marketing and digital marketing. Lastly, we made business plan for Aurora Films.

Thesis research problem is that we get more clearer picture of our company’s strategy and where company wants to be in next five years. Our target is to make company’s strategy clearer and viable. Our sources were mostly from internet because 360-degree - and virtual reality technology is so fast developing that there is not any book sources witch are up to date.

Because of thesis Aurora Films has easier to develop their actions and seeing company’s competitiveness much better. We found out lot of improving things in Aurora Films’ s business and because of this thesis company can fix those problems. We used a qualitative as our research method because we study all of Aurora Films development areas.

For further action company must clear their goal and make sure that every employer knows what they are doing and when. It is important to company that it take a notice about things what thesis are covering like a risk assessment and marketing plan. Company has not put any money in the marketing jet, but it is more likely that they must invest in future to marketing.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste