Karjalan Puukauppojen asiakastyytyväisyys
Hiltula, Niklas; Sivula, Kasper (2024)
Hiltula, Niklas
Sivula, Kasper
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060721940
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060721940
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä selvitettiin Karjalan Puukauppojen asiakkaiden tyytyväisyyttä puukauppaan asiakaspalvelun, korjuujäljen ja hinnan osalta. Tutkimustulos mahdollistaa Karjalan Puukaupoille puukauppaprosessin ja asiakaspalvelun kehittämisen. Karjalan Puukaupat ei ole aikaisemmin selvittänyt asiakastyytyväisyyttä kyselyllä, joten kyselylle oli tarvetta. Kyselylinkki lähetettiin vastaajille tekstiviestillä ja kysely toteutettiin sähköisellä kyselylomakkeella. Se lähetettiin henkilöille, jotka ovat tehneet puukauppaa Karjalan Puukauppojen kanssa. Vastausaikaa kyselyyn oli kaksi viikkoa. Se tavoitti 838 henkilöä ja vastauksia kyselyyn saatiin 148. Vastausprosentti oli 17,8 %. Kyselylomakkeessa oli 13 suljettua kysymystä. Tulokset analysoitiin määrällisillä analysointimenetelmillä. Tuloksista voidaan todeta, että vastaajat ovat yleisesti tyytyväisiä Karjalan Puukauppojen toimintaan sekä asiakaspalveluun. Kehitettävää löytyi esimerkiksi viestinnästä. Saatujen tutkimustulosten perusteella puunhankintayhtiön toimintaa voidaan kehittää paremmaksi, jotta asiakkaat ovat tyytyväisempiä Karjalan Puukauppojen toimintaan. Asiakastyytyväisyyttä kannattaa seurata jatkuvasti, jotta mahdollisiin ongelmiin voidaan reagoida nopeasti.