Markkinointisuunnitelma Instagramiin aloittavalle kynsiyritykselle
Rimpioja, Laura (2024)
Rimpioja, Laura
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060621530
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024060621530
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen tutkimus, jonka painopiste on Instagram markkinointisuunnitelman laatimisessa aloittavalle rakenne- ja geelikynsien valmistajalle.
Tietoperusta opinnäytetyössä koostuu Instagramin markkinointiviestinnästä ja SOSTAC-mallin hyö-dyntämisestä markkinointisuunnitelmassa. Tähän hyödynnettiin aiheeseen liittyviä artikkeleita ja kirjallisuutta.
Tutkimus toteutetaan toiminnallisena tutkimuksena, jossa haastatellaan tulevaa kynsiyrittäjää. Työn tavoitteena on luoda säännöllisyyttä tukeva markkinointisuunnitelma Instagramin sosiaalisen median alustaan hyödyntäen SOSTAC-mallin mukaista pohjaa, tarjoten kattavan suunnitelman liiketoiminnan tavoitteista, kohderyhmistä sekä kilpailijatilanteesta. Suunnitelmalle ei määritelty erityistä toteutusajanjaksoa, ja se toteutettiin helposti sovellettavaksi ja käytännönläheiseksi.
Tietoperusta opinnäytetyössä koostuu Instagramin markkinointiviestinnästä ja SOSTAC-mallin hyö-dyntämisestä markkinointisuunnitelmassa. Tähän hyödynnettiin aiheeseen liittyviä artikkeleita ja kirjallisuutta.
Tutkimus toteutetaan toiminnallisena tutkimuksena, jossa haastatellaan tulevaa kynsiyrittäjää. Työn tavoitteena on luoda säännöllisyyttä tukeva markkinointisuunnitelma Instagramin sosiaalisen median alustaan hyödyntäen SOSTAC-mallin mukaista pohjaa, tarjoten kattavan suunnitelman liiketoiminnan tavoitteista, kohderyhmistä sekä kilpailijatilanteesta. Suunnitelmalle ei määritelty erityistä toteutusajanjaksoa, ja se toteutettiin helposti sovellettavaksi ja käytännönläheiseksi.