Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Virkailijoiden kokemuksia muutosjohtamisesta : case: Verohallinto käyntiasiakaspalvelu Lahti ja Lappeenranta

Kyöstilä, Tiina (2024)

 
Avaa tiedosto
TiinaKyostilaOpinnäytetyö.pdf (808.1Kt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Kyöstilä, Tiina
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024061022675
Tiivistelmä
Kesällä 2023 Verohallinnon Lahden ja Lappeenrannan käyntiasiakaspalvelut siirtyivät muiden valtionhallinnon toimijoiden kanssa yhteiseen käyntiasiakaspalveluun. Muutoksen taustalla on valtion palvelu- ja toimitilaverkkouudistus, jonka tavoitteena on rakentaa yksi yhteinen valtionhallinnon ja Kelan asiakaspalveluverkko vuoteen 2030 mennessä.
Verohallinnolle toteutetussa opinnäytetyössä selvitettiin Lahden ja Lappeenrannan käyntiasiakaspalvelun virkailijoiden kokemuksia siitä, miten Verohallinnon nykyiset johtamismallit tukevat virkailijoiden työtä uudessa työympäristössä. Samalla selvitettiin sitä, millaisilla keinoilla onnistunutta muutosjohtamista voidaan tulevaisuudessa toteuttaa siten että tukee parhaalla mahdollisella tavalla yksilön suoriutumista.
Laadullisen kehittämistyön lähestymistapa on tapaustutkimus. Aineisto kerättiin Lahden ja Lappeenrannan käyntiasiakaspalvelun virkailijoiden puolistrukturoiduilla teemahaastatteluilla tammikuussa 2024.
Verohallinnon nykyisistä johtamismalleista muutosjohtamisen onnistumista edistävät jaettu johtajuus ja itseohjautuva toimintamalli. Keskeisiä muutosjohtamisen onnistumisen elementtejä ovat lähijohdon viestintä- ja vuorovaikutustaidot, työn sujuvuuden johtaminen, itse-ohjautuvan toimintamallin vahvistaminen ja osallistava johtaminen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste