Markkinatutkimus aloittavalle yritykselle
Kaakko, Asko (2008)
Kaakko, Asko
2008
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024091325104
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024091325104
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin perustamisvaiheessa olevan yrityksen liiketoimintasuunnitelman tueksi.
Markkinatutkimuksen materiaali kerättiin yrityksen suunnitellulta toiminta-alueelta ja tutkimuksen kohteena olivat yrityksen potentiaaliset asiakasyritykset. Otantamenetelmäksi valittiin harkinnanvarainen otanta ja tiedon keruumenetelmänä käytettiin puhelinhaastattelua.
Haastattelussa saadut vastaukset käsiteltiin omalla yksinkertaisella Excel-taulukolla. Lisäksi työssä analysoitiin yrityksen toimialan tilannetta ja kehitystä.
Tutkimuksen tulokset olivat rohkaisevia ja niiden perusteella laadittiin yritykselle liiketoimintasuunnitelma.
Markkinatutkimuksen materiaali kerättiin yrityksen suunnitellulta toiminta-alueelta ja tutkimuksen kohteena olivat yrityksen potentiaaliset asiakasyritykset. Otantamenetelmäksi valittiin harkinnanvarainen otanta ja tiedon keruumenetelmänä käytettiin puhelinhaastattelua.
Haastattelussa saadut vastaukset käsiteltiin omalla yksinkertaisella Excel-taulukolla. Lisäksi työssä analysoitiin yrityksen toimialan tilannetta ja kehitystä.
Tutkimuksen tulokset olivat rohkaisevia ja niiden perusteella laadittiin yritykselle liiketoimintasuunnitelma.