Vertailu määritettyjen tiketöintijärjestelmien soveltuvuudesta Keudan käyttöön
Uosukainen, Eevaleena (2024)
Uosukainen, Eevaleena
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024093025857
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024093025857
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on Keski-Uudenmaan Koulututuskuntayhtymän (Keuda) tilaama ja sisältää tutkimuksellisen työn tiketöintijärjestelmien soveltuvuudesta eri osastojen käyttöön.
Työn aloittamisessa on tilanne, jossa tiketöinnin uudistaminen edistää liiketoimintaa. Testattavaksi valittiin viisi erilaista tiketöintijärjestelmää. Järjestelmät ovat Spiceworks, Zendesk, Freshdesk, M-Files ja Atlassian Jira. Testaustuloksissa on poimintoja havainnoista ja yleisesti todetaan huolellisesti tutkitut järjestelmät toimiviksi. Raportointiin soveltuvia tuloksia käytetään raportoinnin suunnitteluun. Johtopäätöksenä jatkosuunnitelmat ovat muodostettavissa tämän tutkimuksen sisällöstä.
Yhteenvedossa todetaan työ onnistuneeksi vastaamaan alkuvaiheessa esitettyihin tutkimuskysymyksiin. Mahdollisuudet viestinnällisten tehtävien onnistumiseen tulevaisuudessa ovat tehty ratkaistavaksi. Työn tuloksia tullaan hyödyntämään toimipisteiden, oppimisympäristöjen ja laadun varmistamisen kehitystyössä.
Työn aloittamisessa on tilanne, jossa tiketöinnin uudistaminen edistää liiketoimintaa. Testattavaksi valittiin viisi erilaista tiketöintijärjestelmää. Järjestelmät ovat Spiceworks, Zendesk, Freshdesk, M-Files ja Atlassian Jira. Testaustuloksissa on poimintoja havainnoista ja yleisesti todetaan huolellisesti tutkitut järjestelmät toimiviksi. Raportointiin soveltuvia tuloksia käytetään raportoinnin suunnitteluun. Johtopäätöksenä jatkosuunnitelmat ovat muodostettavissa tämän tutkimuksen sisällöstä.
Yhteenvedossa todetaan työ onnistuneeksi vastaamaan alkuvaiheessa esitettyihin tutkimuskysymyksiin. Mahdollisuudet viestinnällisten tehtävien onnistumiseen tulevaisuudessa ovat tehty ratkaistavaksi. Työn tuloksia tullaan hyödyntämään toimipisteiden, oppimisympäristöjen ja laadun varmistamisen kehitystyössä.