Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Helsingin kaupungin palvelukeskusten toimintakykyä tukevan kuntosalitoiminnan asiakaslähtöinen kehittäminen

Kivistö, Oona (2024)

 
Avaa tiedosto
Kivisto_Oona.pdf (764.1Kt)
Lataukset: 


Kivistö, Oona
2024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024093025861
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin soveltavana laadullisena tutkimuksena yhteistyössä Helsingin kaupungin kanssa. Soveltavan tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää iäkkäiden omatoimisesti harjoittelevien palvelukeskusasiakkaiden kokemuksia kuntosalitoiminnasta ja laatia näiden kokemusten pohjalta asiakaslähtöiset kehittämisehdotukset kuntosalitoiminnalle.

Soveltavan tutkimuksen tavoitteena oli kehittää Helsingin kaupungin palvelukeskusten kuntosalitoimintaa paremman asiakaskokemuksen muodostumiseksi ja toimintakykyä tukevaan kuntosaliharjoitteluun sitoutumisen edistämiseksi. Kehittämisehdotukset pohjautuivat soveltavan tutkimuksen tuloksiin ja aiempaan tutkimustietoon. Aineisto kerättiin haastattelemalla 53 ikääntynyttä kuntosaliasiakasta useammassa eri palvelukeskuksessa ympäri Helsinkiä ja analysoitiin aineistolähtöisen sisällönanalyysin avulla.

Tämän soveltavan tutkimuksen tulosten perusteella voidaan esittää, että joissain palvelukeskuksissa asiakkailla oli paljonkin positiivisia asiakaskokemuksia kuntosalitoiminnan laatuun ja sisältöön liittyen. Hyviä asiakaskokemuksia edistäviä käytäntöjä kannattaisi ottaa laajemmalti käyttöön paremman palvelun laadun ja asiakaskokemuksen varmistamiseksi. Lisäksi kuntosalitoimintaa kehitettäessä kannattaisi ottaa huomioon esille nousseet asiakaskokemuksiin pohjautuvat kuntosalitoiminnan kehittämistarpeet. Kuntosalitoiminnasta vastaavat henkilöt voivat hyödyntää näitä kehittämisehdotuksia kehittäessään Helsingin palvelukeskusten kuntosalitoimintaa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste