Markkinointisuunnitelma : Motorset Ky
Lindvall, Anniina; Lindvall, Olivia (2024)
Lindvall, Anniina
Lindvall, Olivia
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024100125889
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024100125889
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli laatia markkinointisuunnitelma Kannuksessa toimivalle varaosaliikkeelle. Tavoitteena oli tehdä yritykselle toimiva ja helposti lähestyttävä markkinointisuunnitelma, jonka avulla yritys pääsee tutuksi nykypäivän markkinointiin. Markkinointisuunnitelman avulla yritys haluaa myös tuoda enemmän esille IKH-tuotteitaan jälleenmyyjänä. Yrityksellä ei ole ollut aikaisemmin olemassa olevaa markkinointisuunnitelmaa.
Teoriaosuudessa käsitellään markkinointia, markkinointisuunnitelman tekoa sekä sen eri osa-alueita alan lähteistä. Teoriaosuuden lisäksi työhön kuuluu toiminnallinen osuus, jossa on tehty yritykselle markkinointisuunnitelma, jonka avulla saadaan yritykselle huomiota myös sosiaalisen median kautta. Tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma, jota yritys pystyy hyödyntämään ja muokkaamaan tarpeidensa mukaan. Tarkoituksena on saada yritykselle pohja nykypäiväiseen markkinointisuunnitelmaan niin, että se palvelee yrityksen tarpeita ja toimii helposti heidän jokapäiväisessä työskentelyssään.
Teoriaosuudessa käsitellään markkinointia, markkinointisuunnitelman tekoa sekä sen eri osa-alueita alan lähteistä. Teoriaosuuden lisäksi työhön kuuluu toiminnallinen osuus, jossa on tehty yritykselle markkinointisuunnitelma, jonka avulla saadaan yritykselle huomiota myös sosiaalisen median kautta. Tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma, jota yritys pystyy hyödyntämään ja muokkaamaan tarpeidensa mukaan. Tarkoituksena on saada yritykselle pohja nykypäiväiseen markkinointisuunnitelmaan niin, että se palvelee yrityksen tarpeita ja toimii helposti heidän jokapäiväisessä työskentelyssään.