Digitaalisten pelien hyödyntäminen matkailussa : Case Kainuu
The Utilisation of Digital Games in Tourism : Case Kainuu
Mitts, Jan; Salomaa, Anna; Järviluoma, Jari (2015)
Mitts, Jan
Salomaa, Anna
Järviluoma, Jari
Editoija
Kajaanin ammattikorkeakoulu
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2015
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-9853-68-7
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-9853-68-7
Tiivistelmä
Tähän raporttiin on koottu Kajaanin ammattikorkeakoulussa toteutetun Peliosaamisen hyödyntäminen matkailussa -hankkeen tulokset. Hanketta rahoitti Euroopan sosiaalirahasto. Hankkeen yhteistyökumppanina toimi Karelia-ammattikorkeakoulu. Hanke käynnistyi helmikuussa 2014 ja jatkui lokakuun loppuun.
Raportissa tarkastellaan seuraavia kysymyksiä:
• Minkälaisia esimerkkejä ja tapoja digitaalisten pelien matkailullisesta hyödyntämisestä maailmalta on löydettävissä?
• Mitä mieltä kainuulaiset matkailuyrittäjät ovat pelillisyyden hyödyntämismahdollisuuksista?
• Mitä näkemyksiä kainuulaisilla pelikehitysyrityksillä ja pelitiimeillä on pelien matkailukäytöstä?
• Minkälaisilla toimenpiteillä Kainuun matkailun pelillistämistä voitaisiin edistää?
Raportin aineistoina käytettiin alan kirjallisuutta, internetistä löydettyjä esimerkkejä matkailun pelillisestämisestä sekä matkailu- ja pelialan yrittäjien haastatteluja.
Raportissa tarkastellaan seuraavia kysymyksiä:
• Minkälaisia esimerkkejä ja tapoja digitaalisten pelien matkailullisesta hyödyntämisestä maailmalta on löydettävissä?
• Mitä mieltä kainuulaiset matkailuyrittäjät ovat pelillisyyden hyödyntämismahdollisuuksista?
• Mitä näkemyksiä kainuulaisilla pelikehitysyrityksillä ja pelitiimeillä on pelien matkailukäytöstä?
• Minkälaisilla toimenpiteillä Kainuun matkailun pelillistämistä voitaisiin edistää?
Raportin aineistoina käytettiin alan kirjallisuutta, internetistä löydettyjä esimerkkejä matkailun pelillisestämisestä sekä matkailu- ja pelialan yrittäjien haastatteluja.