Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Gamification Design in Mobile E-Commerce: Engaging and Building Loyalty Among Gen Z

Nguyen, Anh Van (2024)

 
Avaa tiedosto
Nguyen_Anh.pdf (732.4Kt)
Lataukset: 


Nguyen, Anh Van
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112630141
Tiivistelmä
This thesis researches the effectiveness of gamification in mobile e-commerce that helps in engaging and building loyalty among Generation Z users.

As the trend of buying moves toward mobile, especially Generation Z (Gen Z), every day, e-commerce platforms introduce new mobile applications to customers, making the game of keeping customers engaging and interacting with the application a key point for customer relationship management. To serve that purpose, more and more gamified features are being included in the mobile application. By understanding and applying correctly these gamified features, e-commerce platforms can enhance user engagement and sustain customer loyalty.

The research examines the core principles of gamification, evaluates its impact on user behaviour, and analyzes the influence of its design elements on the overall user experience. By exploring these aspects, the research aims to provide actionable insights for optimizing gamification strategies in mobile e-commerce apps to be better crafted for Gen Z users. The findings will contribute to both theoretical understanding and practical recommendations for designers and marketers seeking to improve gamification in a competitive digital landscape.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste