Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hakukoneoptimoinnin strategiat mikroyrityksessä

Iivonen, Angelika (2024)

 
Avaa tiedosto
Iivonen_Angelika.pdf (542.9Kt)
Lataukset: 


Iivonen, Angelika
2024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024112530006
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia käytännönläheinen opas hakukoneoptimoinnin (SEO) toteuttamiseen mikroyrityksissä. Kohderyhmänä olivat erityisesti mikroyrittäjät, joilla ei ole teknistä taustaa tai asiantuntemusta hakukoneoptimoinnin saralla. Opinnäytetyön keskeisimpänä tutkimuskysymyksenä oli: Miten mikroyritys voi helposti ja kustannustehokkaasti käyttää hakukoneoptimointia näkyvyyden kasvattamisessa? Apututkimuskysymyksinä tarkasteltiin muun muassa sisäisiä SEO-strategioita, niiden käytännön toteuttamista ja relevantteja avainsanoja.

Teoriaosuudessa käsiteltiin hakukoneoptimoinnin perusteita, erityisesti sisäistä SEO:ta (on-page SEO) ja yritykselle oikeiden avainsanojen käyttöä. Tietoperustaa koostettiin useista ajankohtaisista lähteistä. Tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullista tutkimusta. Aineisto kerättiin eri toimialojen mikroyrittäjien teemahaastatteluiden avulla, jolloin saatiin ajankohtaista tietoa siitä, kuinka kohderyhmä hyödyntää hakukoneoptimointia, millaisia kokemuksia ja näkemyksiä mikroyrittäjillä on hakukoneoptimoinnista ja mistä asioista mahdollisesti kaivataan lisätietoa.

Opinnäytetyön tulokset koostuvat käytännön suosituksista ja SEO-toimenpiteistä, joita mikroyritykset voivat toteuttaa itse ilmaiseksi, mutta aikaa käyttämällä. Keskiössä ovat sisäisen optimoinnin strategiat, jotka koetaan helposti omaksuttaviksi ja toteutettaviksi ilman erikoisosaamista. Vaikka tutkimuksen tulokset osoittivat, että yrittäjät ymmärtävät avainsanojen ja sisällön merkityksen hakukoneoptimoinnissa, myös lisätietoa kaivataan esimerkiksi avainsanojen etsintään, valintaan ja käyttöön sekä hakukoneoptimoinnin tärkeimpien osien ja kokonaisuuden hahmottamiseen liittyen. Näiden osa-alueiden hallinta on keskeistä hakukonenäkyvyyden parantamisessa sekä siten myös opinnäytetyön keskiössä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste