Markkinatutkimus: sosiaalisen median Instagram kilpailija-analyysi : case: Koiruliini
Parkhomenko, Anastasia (2024)
Parkhomenko, Anastasia
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120833718
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024120833718
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Koiruliini:lle, joka tarjoaa ekologisia tuotteita ja hyvinvointipalveluita koiralle. Työn tarkoituksena oli parantaa yrityksen Instagram-markkinointia ja lisätä tunnettavuutta. Tutkimuksen keskeinen menetelmä oli kilpailija-analyysi, joka suoritetiin Instagram sisältöön sekä kohderyhmän tarpeiden selvittäminen.
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia samankaltaisten yritysten Instagram-sisältöä ja arvioida Koiruliini Oy kilpailuasemaa. Tutkimuksen perusteella laadittiin SWOT-analyysi ja kehitettiin suosituksia yrityksen kilpailukyvyn parantamiseksi.
Työssä myös suunniteltiin kehitysehdotukset, joka perustuu kohderyhmän tarpeiden ymmärtämiseen. Teoriaosassa hyödynnettiin ajankohtaisia lähteitä markkinatilanteesta ja kohderyhmästä, mikä vahvisti analyysin pohjaa.
Työ on hyödyllinen myös muille yrityksille, jotka pyrkivät ymmärtämään sosiaalisen median ja kilpailija-analyysin merkitystä nykymarkkinoinnissa
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia samankaltaisten yritysten Instagram-sisältöä ja arvioida Koiruliini Oy kilpailuasemaa. Tutkimuksen perusteella laadittiin SWOT-analyysi ja kehitettiin suosituksia yrityksen kilpailukyvyn parantamiseksi.
Työssä myös suunniteltiin kehitysehdotukset, joka perustuu kohderyhmän tarpeiden ymmärtämiseen. Teoriaosassa hyödynnettiin ajankohtaisia lähteitä markkinatilanteesta ja kohderyhmästä, mikä vahvisti analyysin pohjaa.
Työ on hyödyllinen myös muille yrityksille, jotka pyrkivät ymmärtämään sosiaalisen median ja kilpailija-analyysin merkitystä nykymarkkinoinnissa