Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Henkilödokumenttielokuvan ohjaaminen

Rissanen, Tuomo (2015)

Avaa tiedosto
Rissanen_Tuomo.pdf (533.7Kt)
Lataukset: 


Rissanen, Tuomo
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503062845
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on tarkastella henkilödokumenttielokuvan ohjaamistapoja. Tavoitteena on selvittää, mitä asioita ohjaajan on hallittava ohjausprosessin aikana aina ennakkotutkimuksen aloittamisesta itse kuvaustilanteeseen. Tietoperusta perustuu kirjallisten lähteitten lisäksi kahden dokumentaristin, Jouko Aaltosen ja Iiris Olssonin, nauhoitettuihin haastatteluihin.
Työssä selvitetään haastatteluiden avulla, ohjaamisen taidonlisäksi onnistuneen haastateltava-haastattelija -suhteen luomisen tapoja ja haasteita. Lisäksi haastatteluilla selvitetään dokumentin tekemiseen ja ohjaamiseen liittyviä eettisiä kysymyksiä. Koko opinnäytetyöprosessin viitekehyksenä on ohjata dokumenttielokuva kirjailija Heikki Turusesta. Tarkoituksena ei ole ohjata perinteistä henkilödokumenttia vaan pikemminkin rajata dokumentti esittelemään päähenkilöä uudessa valossa ja samalla esitellä mielenmaisemansa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste