Konseptin kehittäminen monikanavaiseen mainontaan palvelumuotoilun keinoin
Sarpola, Janika (2025)
Sarpola, Janika
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504308364
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504308364
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin, miten toimeksiantajan monikanavaisen mainonnan palvelukonseptia voitaisiin kehittää muuttuvassa mediaympäristössä. Tavoitteena oli parantaa palvelun asiakaslähtöisyyttä, selkeyttä ja käytettävyyttä, jotta mainonnasta tulisi yrityksille tehokkaampaa ja saavutettavampaa.
Tutkimuksessa hyödynnettiin palvelumuotoilun menetelmiä, kuten käyttäjätutkimusta, kyselyitä ja haastatteluja, joiden avulla kerättiin tietoa asiakkaiden tarpeista ja odotuksista. Lisäksi aineistoa täydennettiin havainnoinnilla, jotta saatiin kokonaisvaltaisempi kuva palvelun nykytilasta ja kehityskohteista.
Tuloksena syntyi kehitysratkaisuja, jotka vahvistavat palvelun asiakaslähtöisyyttä ja kilpailukykyä. Palvelukokonaisuutta selkeytettiin, mainontaratkaisuja kohdennettiin tarkemmin ja asiakaskokemusta parannettiin eri kanavissa. Johtopäätöksenä voidaan todeta, että jatkuva kehittäminen ja asiakasymmärryksen syventäminen ovat tärkeitä tekijöitä palvelun menestykselle muuttuvassa mediaympäristössä.
Tutkimuksessa hyödynnettiin palvelumuotoilun menetelmiä, kuten käyttäjätutkimusta, kyselyitä ja haastatteluja, joiden avulla kerättiin tietoa asiakkaiden tarpeista ja odotuksista. Lisäksi aineistoa täydennettiin havainnoinnilla, jotta saatiin kokonaisvaltaisempi kuva palvelun nykytilasta ja kehityskohteista.
Tuloksena syntyi kehitysratkaisuja, jotka vahvistavat palvelun asiakaslähtöisyyttä ja kilpailukykyä. Palvelukokonaisuutta selkeytettiin, mainontaratkaisuja kohdennettiin tarkemmin ja asiakaskokemusta parannettiin eri kanavissa. Johtopäätöksenä voidaan todeta, että jatkuva kehittäminen ja asiakasymmärryksen syventäminen ovat tärkeitä tekijöitä palvelun menestykselle muuttuvassa mediaympäristössä.
