Asiakastyytyväisyyden kehittäminen kauneusalan yritykselle
Helenius, Olga (2025)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202505038834
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202505038834
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tarjota tietoa kauneusalan yrityksen asiakastyytyväisyydestä. Asiakastyytyväisyys on moninainen kokonaisuus, jonka osa-alueita ovat asiakaskokemus ja asiakasuskollisuus. Palvelukokemuksella voidaan vaikuttaa asiakaskokemukseen ja asiakaskokemuksen ja sen perusteella taas syntyy tai ei synny asiakasuskollisuutta.
Työssä laadittiin asiakastyytyväisyyskysely kauneusalan yritykselle asiakkaille sekä selvitettiin yrityksen asiakastyytyväisyyttä. Opinnäytetyön tekijä toimii yrittäjänä kauneudenhoitoalan yrityksessä. Selvityksen tavoitteena oli saada tietoa yrityksen tämänhetkisestä asiakastyytyväisyydestä sekä selvittää mahdollisia tulevaisuuden kehityskohteita.
Työssä esiteltiin kauneudenhoitoalaa yleisesti ja selvityksen kohteena oleva yritys. Työssä käsiteltiin asiakastyytyväisyyden osa-alueista asiakaskokemusta, asiakastyytyväisyyttä ja asiakasuskollisuutta sekä vaihtoehtoisia keinoja mitata asiakastyytyväisyyttä. Tämän lisäksi tarkasteltiin palvelukokemusta, palvelun laatua kilpailutekijänä ja vuorovaikutuksen tärkeyttä.
Asiakastyytyväisyyskysely antoi yrittäjälle tietoa yrityksen tämänhetkisestä tilanteesta ja tulosten pohjalta voitiin todeta asiakkaiden olevan tyytyväisiä.
Työssä laadittiin asiakastyytyväisyyskysely kauneusalan yritykselle asiakkaille sekä selvitettiin yrityksen asiakastyytyväisyyttä. Opinnäytetyön tekijä toimii yrittäjänä kauneudenhoitoalan yrityksessä. Selvityksen tavoitteena oli saada tietoa yrityksen tämänhetkisestä asiakastyytyväisyydestä sekä selvittää mahdollisia tulevaisuuden kehityskohteita.
Työssä esiteltiin kauneudenhoitoalaa yleisesti ja selvityksen kohteena oleva yritys. Työssä käsiteltiin asiakastyytyväisyyden osa-alueista asiakaskokemusta, asiakastyytyväisyyttä ja asiakasuskollisuutta sekä vaihtoehtoisia keinoja mitata asiakastyytyväisyyttä. Tämän lisäksi tarkasteltiin palvelukokemusta, palvelun laatua kilpailutekijänä ja vuorovaikutuksen tärkeyttä.
Asiakastyytyväisyyskysely antoi yrittäjälle tietoa yrityksen tämänhetkisestä tilanteesta ja tulosten pohjalta voitiin todeta asiakkaiden olevan tyytyväisiä.
