Café Tsumpin asiakastyytyväisyystutkimus
Välimäki, Jenna (2015)
Välimäki, Jenna
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503303711
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503303711
Tiivistelmä
Tämän asiakastyytyväisyystutkimuksen tarkoituksena oli selvittää Seinäjoen ammattikorkeakoulun opiskelijakahvilan Café Tsumpin asiakkaiden tyytyväisyyttä kahvilan toimintaan yleisesti, sen tuotteisiin, palveluun, sekä kahvilan uusiin tiloihin. Työn teoriaosassa käsitellään asiakastyytyväisyyttä ja sen mittaamista, palvelun laatua, asiakasuskollisuutta sekä Tsumpin asiakkaiden odotusten muutosta, joka on tapahtunut viime vuosien aikana.
Vastaajilta kysyttiin kyselylomakkeella mielipidettä laaja-alaisesti kahvilan toiminnasta. He saivat kertoa mielipiteensä niin kahvilan aukioloajoista, palvelusta, tuotteista kuin myös kahvilan uusista tiloista, joihin se muutti huhtikuussa 2013.
Tutkimus toteutettiin tammikuussa 2015, ja siihen osallistui 300 vastaajaa. Vastaajat olivat Seinäjoen ammattikorkeakoulun opiskelijoita, henkilökuntaa sekä vierailijoita. Kysely toteutettiin heti kahvilan läheisyydessä, jotta vastaajilla olisi mahdollisimman tuore näkökanta kyselyssä kysyttyihin asioihin. Kyselyyn vastattiin täysin anonyymisti. Vastaajien kesken järjestettiin arvonta, jonka palkintoina jaettiin kuusi patonkipassia. Halutessaan osallistua arvontaan vastaaja täytti erillisen arvontalipukkeen. Arvontalipukkeet palautettiin saman tien suljettuun laatikkoon, joten niitä ei voinut yhdistää palautettuihin kyselylomakkeisiin.
Saadut vastaukset käsiteltiin SPSS-ohjelmalla, ja ohjelman avulla saadut tulokset muokattiin vielä helpompilukuiseen muotoon erilaisiksi kuvioiksi.
Saatujen tulosten perusteella vastaajat ovat pääosin tyytyväisiä kahvilaan ja sen tuotteisiin. Kehityskohteina esiin nousivat muun muassa tilojen toimivuus, Pika Tsumpin aukioloajat sekä aukioloaikojen tiedotus. Vastaajien kokonaistyytyväisyys oli kuitenkin hyvä, ja Café Tsumppi on pystynyt täyttämään vastaajien odotukset.
Vastaajilta kysyttiin kyselylomakkeella mielipidettä laaja-alaisesti kahvilan toiminnasta. He saivat kertoa mielipiteensä niin kahvilan aukioloajoista, palvelusta, tuotteista kuin myös kahvilan uusista tiloista, joihin se muutti huhtikuussa 2013.
Tutkimus toteutettiin tammikuussa 2015, ja siihen osallistui 300 vastaajaa. Vastaajat olivat Seinäjoen ammattikorkeakoulun opiskelijoita, henkilökuntaa sekä vierailijoita. Kysely toteutettiin heti kahvilan läheisyydessä, jotta vastaajilla olisi mahdollisimman tuore näkökanta kyselyssä kysyttyihin asioihin. Kyselyyn vastattiin täysin anonyymisti. Vastaajien kesken järjestettiin arvonta, jonka palkintoina jaettiin kuusi patonkipassia. Halutessaan osallistua arvontaan vastaaja täytti erillisen arvontalipukkeen. Arvontalipukkeet palautettiin saman tien suljettuun laatikkoon, joten niitä ei voinut yhdistää palautettuihin kyselylomakkeisiin.
Saadut vastaukset käsiteltiin SPSS-ohjelmalla, ja ohjelman avulla saadut tulokset muokattiin vielä helpompilukuiseen muotoon erilaisiksi kuvioiksi.
Saatujen tulosten perusteella vastaajat ovat pääosin tyytyväisiä kahvilaan ja sen tuotteisiin. Kehityskohteina esiin nousivat muun muassa tilojen toimivuus, Pika Tsumpin aukioloajat sekä aukioloaikojen tiedotus. Vastaajien kokonaistyytyväisyys oli kuitenkin hyvä, ja Café Tsumppi on pystynyt täyttämään vastaajien odotukset.