User experiences and future conceptions about online marketing
Korvola, Ari-Matti (2015)
Korvola, Ari-Matti
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503313735
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503313735
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on tutkia verkkomainonnan käyttäjäkokemuksia ja tulevaisuuden mielikuvia. Kyseisiä asioita tutkittiin toteuttamalla kysely henkilöille, jotka osallistuivat vuoden 2014 Nordic Business Forum -tapahtumaan. Tämän tutkimuksen tarkoitus on selvittää, millaisia verkkomainonnasta saadut kokemukset ja mielikuvat ovat. Tutkimus toteutettiin Semio Oy:n avulla, joka on suomalainen markkinointitoimisto Seinäjoelta.
Teoreettinen osuus käsittelee opinnäytetyön taustoja, tutkimusmenetelmiä, ja verkkomainonnan kehitystä
Empiirisessä osuudessa analysoidaan kyselyn tulokset. Tutkimustulokset analysoidaan käymällä läpi jokainen kysymys yksi kerrallaan, jotta analyysista saadaan perusteellinen ja tarkka. Tulokset kerättiin määrällistä menetelmää käyttäen Nordic business Forum -tapahtuman osallistujilta. Kaiken kaikkiaan kyselyyn vastasi 73 henkilöä, jotka edustivat työntekijöitä, yrittäjiä, esimiehiä ja omistajia. Tulokset analysoitiin SPSS-tilasto-ohjelmaa käyttäen.
Viimeinen eli yhteenveto-osio tarjoaa suosituksia yrityksille, miten verkkomainontaa kannattaisi toteuttaa ja mitä pitäisi ottaa huomioon, kun harjoitetaan markkinointia verkossa.
Teoreettinen osuus käsittelee opinnäytetyön taustoja, tutkimusmenetelmiä, ja verkkomainonnan kehitystä
Empiirisessä osuudessa analysoidaan kyselyn tulokset. Tutkimustulokset analysoidaan käymällä läpi jokainen kysymys yksi kerrallaan, jotta analyysista saadaan perusteellinen ja tarkka. Tulokset kerättiin määrällistä menetelmää käyttäen Nordic business Forum -tapahtuman osallistujilta. Kaiken kaikkiaan kyselyyn vastasi 73 henkilöä, jotka edustivat työntekijöitä, yrittäjiä, esimiehiä ja omistajia. Tulokset analysoitiin SPSS-tilasto-ohjelmaa käyttäen.
Viimeinen eli yhteenveto-osio tarjoaa suosituksia yrityksille, miten verkkomainontaa kannattaisi toteuttaa ja mitä pitäisi ottaa huomioon, kun harjoitetaan markkinointia verkossa.