Kuinka kasvattaa brändi? : askeleet tunnettuuden lisäämiseksi
Kaartinen, Sini-Maria (2025)
Kaartinen, Sini-Maria
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060319571
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060319571
Tiivistelmä
Digitalisoituminen on muuttanut valokuvausalan kilpailu- ja toimintaympäristöä. Erityisesti pienyrityksille brändin rakentaminen ja tunnettuuden lisääminen ovat keskeisiä menestystekijöitä muuttuvassa ympäristössä. Tässä opinnäytetyössä tarkasteltiin, miten Sinimarian Photography, vuonna 2017 perustettu sivutoiminen valokuvauspalveluita tarjoava pienyritys, voi kasvattaa brändinsä tunnettuutta. Työn päätavoitteena oli kehittää käytännönläheisiä suosituksia brändin vahvistamiseksi ja asiakaskunnan laajentamiseksi, painottaen tehokkaita brändäysstrategioita sekä sosiaalisen median, erityisesti Instagramin ja muiden visuaalisten alustojen hyödyntämistä. Tutkimuskysymyksenä oli, millä konkreettisilla toimenpiteillä tunnettuutta voitaisiin lisätä. Tukikysymyksillä selvitettiin parhaat kanavat, sekä tunnettuuden mittaamisen menetelmät. Työ koostui teoreettisesta viitekehyksestä, käsitteiden määrittelystä, menetelmäanalyysistä, markkinatilanteen arvioinnista ja toimenpidesuosituksista, joista viimeisessä luvussa tehtiin johtopäätökset ja esitetiin jatkotutkimusehdotukset.