Asiakastyytyväisyystutkimus Tapas Bar Café Olé Oy:lle
Toppari, Linda (2015)
Toppari, Linda
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505035717
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505035717
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyystutkimus Seinäjoella sijaitsevalle Tapas Bar Café Olé Oy:lle. Asiakastyytyväisyystutkimuksessa selvitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä yritykseen. Tutkimuksen tavoitteina oli perehtyä palvelun laatuun, asiakaspalveluun ja asiakastyytyväisyyteen. Asiakastyytyväisyyskyselyssä pyydettiin asiakkaita arvioimaan muun muassa kahvilan tuotteita, asiakaspalvelun laatua sekä kahvilan viihtyisyyttä.
Teoriaosuudessa käsiteltiin asiakaspalvelua, millaiset asiat vaikuttavat palvelun laatuun sekä asiakastyytyväisyyteen. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena alkuvuodesta 2015. Aineisto kerättiin kahvilassa kyselylomakkeilla ja vastauksia saatiin 59 kappaletta. Aineiston vastaukset kirjattiin SPSS-tilastointiohjelmaan, jonka avulla tehtiin yhteenvedot tuloksista. Erilaiset kuviot ja taulukot havainnollistivat asiakkaiden mielipiteitä. Niiden avulla sai nopeasti käsityksen asiakastyytyväisyydestä.
Keskeisten tutkimustulosten perusteella kahvilaan oltiin hyvin tyytyväisiä ja tutkimustulokset olivat positiivisia. Tapas Bar Café Olé koettiin tunnelmansa vuoksi ainutlaatuiseksi Seinäjoen kahviloiden joukossa. Kahvila erottui myös erittäin hyvällä palvelullaan. Asiat, joissa asiakkaiden mielestä olisi kehitettävää olivat aukioloajat ja makeiden tuotteiden valikoima.
Teoriaosuudessa käsiteltiin asiakaspalvelua, millaiset asiat vaikuttavat palvelun laatuun sekä asiakastyytyväisyyteen. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena alkuvuodesta 2015. Aineisto kerättiin kahvilassa kyselylomakkeilla ja vastauksia saatiin 59 kappaletta. Aineiston vastaukset kirjattiin SPSS-tilastointiohjelmaan, jonka avulla tehtiin yhteenvedot tuloksista. Erilaiset kuviot ja taulukot havainnollistivat asiakkaiden mielipiteitä. Niiden avulla sai nopeasti käsityksen asiakastyytyväisyydestä.
Keskeisten tutkimustulosten perusteella kahvilaan oltiin hyvin tyytyväisiä ja tutkimustulokset olivat positiivisia. Tapas Bar Café Olé koettiin tunnelmansa vuoksi ainutlaatuiseksi Seinäjoen kahviloiden joukossa. Kahvila erottui myös erittäin hyvällä palvelullaan. Asiat, joissa asiakkaiden mielestä olisi kehitettävää olivat aukioloajat ja makeiden tuotteiden valikoima.