Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Toimitusprosessin kehittäminen : Yritysjohdon työkalut asiakaslähtöiseen toiminnan kehittämiseen toimintakonseptin muutoksessa

Mattila, Perttu (2015)

 
Avaa tiedosto
Mattila_Perttu.pdf (874.5Kt)
Lataukset: 


Mattila, Perttu
Tampereen ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505158221
Tiivistelmä
Pilaantuneiden maa-alueiden ja pohjavesien kunnostuksissa on alettu painottaa kestävien ja kehittyneiden kunnostusmenetelmien käyttöä. Ongelmamaiden kaivuuta ja poiskuljetusta ei enää pidetä ainoa oikeana ratkaisuna. Ympäristölainsäädännössä on alettu kiinnittää entistä enemmän huomiota kunnostusten kokonaisvaltaiseen ympäristökuormitukseen ja riskinarviointiin perustuviin kunnostusmenetelmiin.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena on määrittää yritysjohdon strategiset työkalut toiminnan kehittämiseen yrityksen toimintakonseptin muutoksessa. Kehittämistehtävän tilaajayritys on Doranova Oy, jonka toimintakonsepti on muuttunut uuden tuoteinnovaation myötä.

Massaräätälöitävissä oleva modulaarinen pilaantuneen maaperän ja pohjaveden kunnostuslaitteisto mahdollistaa paikan päällä toteutettavat, kustannustehokkaat ympäristökunnostukset. Uuden tuotteen kautta saavutettu toimintakonseptin muutos luo mahdollisuuden tarkastella asiakas- ja sidosryhmätahojen tarpeita uuden tuotteen tuomat mahdollisuudet huomioiden. Tavoitteena on löytää yrityksen toimitusprosessin kehittämiskohdat, joilla toimintaa voidaan muuttaa paremmin asiakastarpeita vastaavaksi. Lähtökohtana on löytää kehityskohteita ja -työkaluja toimitusprosessien laatuun, aikatauluun ja kustannuksiin liittyen.

Tutkimusmenetelmänä käytettiin asiantuntijahaastatteluita. Haastateltavat edustivat yrityksen ylintä johtoa, yrityksen tärkeimpiä sidos- ja yhteystyöryhmiä sekä suoraa asia-kastahoa. Haastattelut toteutettiin teemahaastatteluina.

Merkittävimmäksi kehityskokonaisuudeksi havaittiin toimitusprosessien laadun parantaminen. Tämän lisäksi tunnistettiin kehitettävää toiminnan raportoinnissa ja markkinoinnissa. Toiminnan kehittämisen osa-alueiksi liittyivät imagon ja toimintatestauksien kehittäminen ja siten asiakkaalle luotavien lisäarvojen syventäminen. Strategiatasolla kehityskohteiksi havaittiin yrityksen tulevaisuuden profiloituminen ja asiakaslähtöisen toimintamallin jatkokehittäminen. Tämän lisäksi nykyisen osaamiskentän laajentaminen ja vastaavasti nykyisen osaamisen syventäminen koettiin selkeäksi toimintastrategian arviointikohteeksi. Prosessien tasoilla kehityskohteet liittyvät toimintamallien kehittämiseen. Toimintamalleilla voidaan kehittää toimitusprosessin projektinhallinnan tasoa ja varmistaa projekteista kerätyn tiedon säilyminen organisaatiossa.

Osa opinnäytetyön tuloksista kuuluu Doranova Oy:n yrityssalaisuuksien piiriin. Näitä tuloksia ei ole esitetty julkisessa opinnäytetyöversiossa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste