Autokorjaamon tuottavuuden parantaminen
Karimiyan, Kamran (2015)
Karimiyan, Kamran
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2015
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052710813
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052710813
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin Veljekset Laakkonen Oy:n Espoon toimipisteessä. Työn tavoitteena oli kuvata jälkimarkkinoinnin prosesseja sekä pohtia, miten asiakkaiden tyytyväisyyttä korjaamon palveluun voidaan parantaa. Asiakastyytyväisyyteen vaikuttavat se, millaiseksi asiakas kokee autokorjaamon palvelun käydessään korjaamolla ja saadaanko vika korjattua kerralla kuntoon. Opinnäytetyössä on pohdittu, mistä syistä asiakas yleisimmin joutuu tulemaan uusintakäynnille.
Työ perustuu osallistuvaan havainnointiin sekä alan kirjallisuuteen.
Opinnäytetyöstä selviää, että uusintakäyntien suurin syy on varaosien puute. Huomiota tulisi kiinnittää asentajien tehokkaan työajan maksimointiin tehtäviä jakamalla.
Työ perustuu osallistuvaan havainnointiin sekä alan kirjallisuuteen.
Opinnäytetyöstä selviää, että uusintakäyntien suurin syy on varaosien puute. Huomiota tulisi kiinnittää asentajien tehokkaan työajan maksimointiin tehtäviä jakamalla.