Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinoinnin suunnittelu - Case IT-Päivät 2015

Suni, Jenni (2015)

 
Avaa tiedosto
Suni_Jenni.pdf (512.9Kt)
Lataukset: 


Suni, Jenni
Laurea-ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052911310
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli markkinoinnin suunnittelu tapahtumalle. Toimeksiantajana toimi Laurea Events, joka tarjoaa tapahtumapalveluita Laurean sisäisesti sekä ulkopuolisille asiakkaille. Laurea Events vastaa IT-Päivät 2015 -tapahtuman suunnittelusta ja toteutuksesta. IT-Päivät on vuosittainen tapahtuma korkeakoulujen IT-ammattilaisille. Tapahtuman järjestäjävastuu vaihtuu vuosittain kuten myös tapahtuman teemat. Opinnäytetyön tuli tuottaa lisäarvoa tapahtuman markkinointiin.

Tarkoituksena oli tuottaa markkinointisuunnitelma IT-Päivät 2015 -tapahtumalle. Markkinoinnin avulla tuli tavoittaa kohderyhmä ja päästä tapahtumalle asetettuun kävijätavoitteeseen. Tavoitteena oli löytää kustannustehokkaita markkinointikanavia sekä luoda aikataulu markkinoinnin toteutukseen. Markkinointisuunnitelman tuli toimia pohjana myös tulevien vuosien markkinoinnin suunnittelulle.

Opinnäytetyön teoriaosuus keskittyi markkinointiin ja sen suunnitteluun. Pääkäsitteitä olivat markkinointi ja markkinointisuunnitelma sekä markkinointitoimenpiteet. Teoriatieto siirrettiin käytäntöön ja tuotettiin markkinointisuunnitelma. Suunnitelman toteutuksessa hyödynnettiin Laurea Eventsin kanssa käytyjen palaverien lisäksi menetelminä haastattelua, benchmarkingia, markkinointitutkimusta sekä SWOT-, kilpailija- ja sidosryhmäanalyyseja. Markkinointisuunnitelmaan kuvattiin käytettävät markkinointikanavat sekä tehtiin markkinoinnille aikataulu. Toimeksiantaja ja kirjoittaja arvioivat markkinointisuunnitelman ja työn loppuun on kirjattu johtopäätökset. Hyvän yrityskäytännön mukaisesti markkinointisuunnitelma tulee ainoastaan toimeksiantajan käyttöön.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste