Asiakastyytyväisyystutkimus: Case Bend Finland Oy
Jalava, Jesse (2015)
Jalava, Jesse
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505229636
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201505229636
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli toteuttaa asiakastyytyväisyystutkimus tamperelaiselle metalliteollisuuden yritykselle Bend Finland Oy:lle, joka toimii myös työn toimeksiantajana. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää yrityksen asiakkaiden tyytyväisyyden tasoa asiakastyytyväisyyskyselylomakkeella. Kyselylomakkeen avulla pystyttiin selvittämään yrityksen toimivien osien lisäksi sen kehittämis- ja parannuskohteita.
Työ toteutettiin muodostamalla teoreettinen käsitys asiakastyytyväisyydestä ja asiakkaan arvosta yritykselle. Tämän jälkeen lähestyttiin työn empiiristä osiota avaamalla asiakastyytyväisyystutkimuksen sisältöä ja rakennetta. Tutkimuksen toteutuksen lähestyessä esiteltiin myös työn toimeksiantajana toimiva Bend Finland Oy. Teoreettinen osa luo viitekehyksen empiiriselle tutkimukselle.
Työn empiirinen osa toteutettiin sähköisenä asiakastyytyväisyyskyselynä vuoden 2015 kevään aikana. Kyselylomake lähetettiin sähköpostitse 34 henkilölle, joista 14 henkilöä vastasi siihen. Lopuksi tulokset analysoitiin kuvioiden ja teorian avulla. Tulokset esiteltiin työn toimeksiantajalle Bend Finland Oy:lle.
Tutkimuksen tulosten perusteella voitiin todeta Bend Finland Oy:n asiakastyytyväisyyden olevan hyvällä tasolla. Eniten tyytyväisyyttä muodostui henkilökunnan ammattitaidoista sekä yhteydenpidosta. Kehitettävää oli yrityksen varastointipalvelussa.
Työ toteutettiin muodostamalla teoreettinen käsitys asiakastyytyväisyydestä ja asiakkaan arvosta yritykselle. Tämän jälkeen lähestyttiin työn empiiristä osiota avaamalla asiakastyytyväisyystutkimuksen sisältöä ja rakennetta. Tutkimuksen toteutuksen lähestyessä esiteltiin myös työn toimeksiantajana toimiva Bend Finland Oy. Teoreettinen osa luo viitekehyksen empiiriselle tutkimukselle.
Työn empiirinen osa toteutettiin sähköisenä asiakastyytyväisyyskyselynä vuoden 2015 kevään aikana. Kyselylomake lähetettiin sähköpostitse 34 henkilölle, joista 14 henkilöä vastasi siihen. Lopuksi tulokset analysoitiin kuvioiden ja teorian avulla. Tulokset esiteltiin työn toimeksiantajalle Bend Finland Oy:lle.
Tutkimuksen tulosten perusteella voitiin todeta Bend Finland Oy:n asiakastyytyväisyyden olevan hyvällä tasolla. Eniten tyytyväisyyttä muodostui henkilökunnan ammattitaidoista sekä yhteydenpidosta. Kehitettävää oli yrityksen varastointipalvelussa.