Digitaalisen asiakasmarkkinoinnin kehittäminen KuvanVoima-verkostolle
Reunanen, Johanna (2015)
Reunanen, Johanna
Turun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061713552
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015061713552
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on digitaalinen markkinointi ja sen kehittäminen yrityksille, jotka tekevät yhteistyötä KuvanVoiman nimellä. Kyseessä on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka päätavoitteena on perehtyä digitaaliseen asiakasmarkkinointiin ja tarvekartoituksen pohjalta määrittää ehdotuksia toimeksiantajalle digitaalisen markkinointiviestinnän toimenpiteiksi. Ehdotukset suunnitellaan KuvanVoiman potentiaalisille kolmelle pääsegmentille, jotka määritellään yrittäjien haastatteluilla ja havainnoinnilla. Opinnäytetyössä perehdytään digimarkkinoinnin suunnitteluun. Työn rajaavina tekijöinä on aihepiirin teoria ja sen sovellus käytäntöön.
Opinnäytetyö toteutettiin keväällä 2015 osana toimeksiantajan verkostoitumisen määrittelemistä ja sen on tarkoitus edesauttaa KuvanVoiman toiminnan käynnistymistä. Työn rakenne on kolmiosainen. Työ koostuu toimeksiantajan ja taustojen esittelystä, digitaalisen markkinoinnin tavoitteista ja ehdotetuista toimenpiteistä sekä loppupohdinnasta. Lähtökohtien esittely kattaa KuvanVoiman verkostoitumisen kehitysprosessin, digitaalisen markkinoinnin ja asiakaslähtöisen markkinoinnin toteutuksen esittelyn ennen tämän opinnäytetyön ehdotusten toteuttamista. Digitaalisen markkinoinnin osiossa käsitellään KuvanVoiman digitaalisen markkinoinnin parannusehdotuksia teoreettisen viitekehyksen pohjalta tapahtuvana pohdintana. Loppupohdinnassa käydään oppimisprosessin rinnalla työn toteutumisen vaiheita sekä tavoitteiden saavutuksia.
Työssä onnistuttiin kartoittamaan digitaalisen asiakasmarkkinoinnin kehityskohtia KuvanVoimalle sekä määrittämään ehdotuksia kehityksen toteuttamiseksi.
Opinnäytetyö toteutettiin keväällä 2015 osana toimeksiantajan verkostoitumisen määrittelemistä ja sen on tarkoitus edesauttaa KuvanVoiman toiminnan käynnistymistä. Työn rakenne on kolmiosainen. Työ koostuu toimeksiantajan ja taustojen esittelystä, digitaalisen markkinoinnin tavoitteista ja ehdotetuista toimenpiteistä sekä loppupohdinnasta. Lähtökohtien esittely kattaa KuvanVoiman verkostoitumisen kehitysprosessin, digitaalisen markkinoinnin ja asiakaslähtöisen markkinoinnin toteutuksen esittelyn ennen tämän opinnäytetyön ehdotusten toteuttamista. Digitaalisen markkinoinnin osiossa käsitellään KuvanVoiman digitaalisen markkinoinnin parannusehdotuksia teoreettisen viitekehyksen pohjalta tapahtuvana pohdintana. Loppupohdinnassa käydään oppimisprosessin rinnalla työn toteutumisen vaiheita sekä tavoitteiden saavutuksia.
Työssä onnistuttiin kartoittamaan digitaalisen asiakasmarkkinoinnin kehityskohtia KuvanVoimalle sekä määrittämään ehdotuksia kehityksen toteuttamiseksi.