Finnfoam INFRA -levyllä kevennetty tierakenne
Rosenberg, Joni (2015)
Rosenberg, Joni
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015090414331
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015090414331
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin Finnfoam Oy:lle. Opinnäytetyön koekohteeksi valikoitui Porin kaupungin Aittaluodon kaupunginosassa sijaitseva kevyen liikenteen väylä. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Finnfoam INFRA-levyllä kevennetyn tierakenteen etuja perinteisesti toteutettuun tierakenteeseen nähden.
Opinnäytetyössä käsitellään tierakenteen keventämistä Finnfoam INFRA-levyllä sekä vertaillaan levyllä toteutettua tierakennetta perinteisillä rakennekerroksilla toteutettuun kevyen liikenteen väylään.
Finnfoam INFRA-levystä pyrittiin löytämään keskeisimmät ongelmat, jotta ne voitaisiin korjata.
Opinnäytetyöhön otettiin painuma mittauksia viidestä eri kohtaa kolmena eri ajankohtana. Näillä pyrittiin todistamaan painumien vähentyminen kevennetyn tierakenteen johdosta.
Opinnäytetyö tulee palvelemaan Finnfoam Oy:tä Finnfoam INFRA-levyn tuotekehityksessä sekä markkinoinnissa.
Opinnäytetyössä käsitellään tierakenteen keventämistä Finnfoam INFRA-levyllä sekä vertaillaan levyllä toteutettua tierakennetta perinteisillä rakennekerroksilla toteutettuun kevyen liikenteen väylään.
Finnfoam INFRA-levystä pyrittiin löytämään keskeisimmät ongelmat, jotta ne voitaisiin korjata.
Opinnäytetyöhön otettiin painuma mittauksia viidestä eri kohtaa kolmena eri ajankohtana. Näillä pyrittiin todistamaan painumien vähentyminen kevennetyn tierakenteen johdosta.
Opinnäytetyö tulee palvelemaan Finnfoam Oy:tä Finnfoam INFRA-levyn tuotekehityksessä sekä markkinoinnissa.