Mediatalo Esan kyselytutkimus digitaalisista palveluista
Heino, Marja-Riitta (2015)
Heino, Marja-Riitta
Lahden ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015090914447
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015090914447
Tiivistelmä
Digitalisaatio on maailmanlaajuisesti nykypäivää. Asiakkaan kanssa yhdessä suunnitellaan tuotetta ja tehdään siitä kuluttajannäköinen. Osallistamalla asiakasta saadaan juuri sellainen tuote kuin asiakkaat haluavat ja ostavat. Media-alalla vallitsee suuri murros ja kehitys etenee hurjaa vauhtia.
Tämän työn tavoite on saada tietoa Mediatalon Esan ess.fi-digitaalisten palveluiden käytöstä, ovatko kuluttajat tietoisia vain tilaajille suunnatuista sisällöstä ja mitä halutaan kehittää palvelusta.
Tutkimus toteutettiin sähköisenä Webropol-kyselylomakkeella elokuussa yhteistyössä Mediatalo Esan kanssa heidän seitsemälle eri käyttäjäsegmentille kuluttajille sähköpostiin 16123 henkilölle. Kyselyyn vastasi 2003 henkilöä eli 12,4 % Etelä-Suomen Sanomien tilaajista. Tutkimus toteutettiin sovitussa aikataulussa. Tutkimustuloksista näkee miten ihmiset ovat löytäneet palvelun ja millaisiin asioihin sitä käytettään. Tutkimustulokset ovat salaisia toimeksiantajan pyynnöstä
Tämän työn tavoite on saada tietoa Mediatalon Esan ess.fi-digitaalisten palveluiden käytöstä, ovatko kuluttajat tietoisia vain tilaajille suunnatuista sisällöstä ja mitä halutaan kehittää palvelusta.
Tutkimus toteutettiin sähköisenä Webropol-kyselylomakkeella elokuussa yhteistyössä Mediatalo Esan kanssa heidän seitsemälle eri käyttäjäsegmentille kuluttajille sähköpostiin 16123 henkilölle. Kyselyyn vastasi 2003 henkilöä eli 12,4 % Etelä-Suomen Sanomien tilaajista. Tutkimus toteutettiin sovitussa aikataulussa. Tutkimustuloksista näkee miten ihmiset ovat löytäneet palvelun ja millaisiin asioihin sitä käytettään. Tutkimustulokset ovat salaisia toimeksiantajan pyynnöstä