GUIDE FOR CULTURALLY ADAPTIVE ORGANIC MARKETING IN JAPAN
Huuskonen, Jami (2015)
Huuskonen, Jami
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052810842
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2015052810842
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä kerättiin tietoa oppaaksi orgaaniseen markkinointiin ja sen soveltamiseen Japanissa. Opas tarkoitettiin sopivaksi internet-markkinoijille, jotka haluavat löytää keinoja saada näkyvyyttä Japanissa.
Teoreettinen osa sisältää Hofsteden kulttuuriteorian Japanin osalta. Siihen kuuluu lisäksi myös selvennyksiä orgaaniseen markkinointiin liittyvästä termistöstä, joihin kuuluvat sosiaalisen median, blogien, profiilihallinnan, sosiaalisen media hallintaohjelmien ja hakukoneoptimoinnin määritelmät.
Opinnäytetyön tarkoitus oli myös määritellä mitä on orgaaninen markkinointi ja mitä se sisältää. Erilaisia orgaanisen markkinoinnin kanavia käydään läpi teoriaosuudessa. Orgaanisen markkinoinnin strategiat eivät ole osa tätä opasta, jos ne eivät suoraan liitä Japanissa toimimiseen.
Japanille ominaisia piirteitä, jotka vaikuttavat orgaaniseen markkinointiin pyrittiin selvittämään mahdollisimman laajasti. Oppaaseen kuuluu osio Japanissa käytetystä sosiaalisesta mediasta, hakukoneista, blogialustoista ja lokalisointiin liittyvistä kysymyksistä.
Teoreettinen osa sisältää Hofsteden kulttuuriteorian Japanin osalta. Siihen kuuluu lisäksi myös selvennyksiä orgaaniseen markkinointiin liittyvästä termistöstä, joihin kuuluvat sosiaalisen median, blogien, profiilihallinnan, sosiaalisen media hallintaohjelmien ja hakukoneoptimoinnin määritelmät.
Opinnäytetyön tarkoitus oli myös määritellä mitä on orgaaninen markkinointi ja mitä se sisältää. Erilaisia orgaanisen markkinoinnin kanavia käydään läpi teoriaosuudessa. Orgaanisen markkinoinnin strategiat eivät ole osa tätä opasta, jos ne eivät suoraan liitä Japanissa toimimiseen.
Japanille ominaisia piirteitä, jotka vaikuttavat orgaaniseen markkinointiin pyrittiin selvittämään mahdollisimman laajasti. Oppaaseen kuuluu osio Japanissa käytetystä sosiaalisesta mediasta, hakukoneista, blogialustoista ja lokalisointiin liittyvistä kysymyksistä.