Haku
Viitteet 1-5 / 5
7 Knop Stockholm : Att registrera en båt
(2019)
Under hösten 2018 föddes en idé om att starta ett småskaligt rederi, som skulle bedriva charterverksamhet i Stockholm. Men hur går man egentligen tillväga för att konvertera en liten fritidsbåt till en registrerad och ...
Surrningsmetoder med stöttor för virkesdäckslaster – en jämförande studie med modellförsök
(2019)
Fartyg som kör virkesdäckslaster är olycksdrabbade och många virkesdäckslaster förloras överbord. Trots detta är lastsäkring av virkesdäckslaster en relativt outforskad del av sjöfartsindustrin. Här testas därför effektiviteten ...
Vilka är EMSA? : Europakommissionens ögon
(2019)
EU-kommission har givit European Maritime Safety Agency (EMSA) uppdraget att kontrollera att länderna inom EU införlivar och efterföljer internationell lagstiftning. Till sitt förfogande har EMSA bland annat olika typer ...
7 KNOP STOCKHOLM - att starta ett rederi
(2019)
I detta examensarbete skriver vi om uppstartandet och driften av rederi 7 Knop Stockholm.
Bakgrunden är att vi har startat ett rederi och syftet med arbetet är att bilda oss en förståelse för de krav som ställs på företagare ...
Hur fungerar befälspraktiken egentligen? : En studie av mål, styrmedel och utfall
(2019)
Detta examensarbete handlar om den handledda ombordpraktik på minst 360 dagar som krävs för att bli styrman på handelsfartyg i internationell fart. Uppsatsen undersöker i vilken utsträckning praktikens mål stämmer med ...