Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kansallisen tapahtuman markkinointiviestintä alueellisella tasolla : Case Asuntomessut Mikkeli 2017

Parkkinen, Sari (2016)

 
Avaa tiedosto
Sari_Parkkinen.pdf (984.4Kt)
Lataukset: 


Parkkinen, Sari
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201701151371
Tiivistelmä
Mikkelin kaupunki järjestää kesällä 2017 Asuntomessut yhteistyössä Suomen Asuntomessut Osuuskunnan kanssa. Opinnäytetyön toimeksiantaja oli Mikkelin Asuntomessutoimisto. Opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia vuodelle 2017 paikallisen tason markkinointiviestintää, jossa hyödynnettäisiin kustannustehokkaita markkinointiviestinnän keinoja. Lisäksi tarkoituksena oli selvittää verkostoitumisen ja joukkoistamisen hyödyntämisen mahdollisuutta tapahtumamarkkinoinnissa.

Opinnäytetyön tavoitteena on auttaa toimeksiantajaa toteuttamaan markkinointiviestintää kustannustehokkaasti ja niin, että aktivoidaan ja osallistetaan paikallisia yrityksiä, yhteisöjä ja seutukuntalaisia mukaan toimintaan ja tapahtuman hyödyntämiseen sekä luonnollisesti vierailemaan Mikkelin asuntomessuilla.

Tutkimusongelmana oli selvittää minkälaisilla kustannustehokkailla markkinointiviestinnän keinoilla paikallista markkinointiviestintää voi toteuttaa ja kuinka hyödynnetään verkostoitumista ja joukkoistamista tapahtuman markkinoinnissa.

Tutkimuksen teoreettinen viitekehys muodostui kolmen teeman ympärille: tapahtumamarkkinointi, verkostoituminen ja joukkoistaminen sekä markkinointiviestintä. Rajallisesti budjetista ja resursseista johtuen viitekehyksessä keskityttiin erityisesti kustannustehokkaisiin markkinointiviestinnän keinoihin.

Opinnäytetyö toteutettiin laadullisena tutkimuksena. Tutkimusmenetelminä käytettiin haastatteluja, vertailuanalyysiä sekä dokumenttianalyysiä. Haastatteluja tehtiin neljä kappaletta ja ne toteutettiin teemahaastatteluina. Kaksi haastatteluista edusti vertaisanalyysia. Vertailuanalyysin ja dokumenttianalyysin avulla tutkittiin tutkimuksen kannalta sopivia projekteja eli Jyväskylän vuoden 2014 asuntomessuja ja Nostalgiaviikkoa Somerolla.

Käytettyjä tutkimusmenetelmiä hyväksi käyttäen tutkija löysi perusteltuja kehitysehdotuksia asiakkaan hyödynnettäväksi koskien joukkoistamista, verkostoitumista ja kustannustehokkaita tapoja toteuttaa markkinointiviestintää suunnitelmaa vuodelle 2017.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste