Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

From Feedback to Framework: Exploring a Student-Centric Development Process for Low-End Immersive AR/VR Learning Content in Hospitality Education

Schmidt, Alexander Lennart; Govender, Praneschen; Oskam, Jeroen; Burbach, Ralf; Dunlea, Davin; Hussey, Jennifer; O’Connor, Colin; King, Daniel; Tuominen, Pasi; Loijas, Jouko; Moilanen, Teemu; Laatikainen, Elisa; Cortés, David; Bermejo, Belén; Juiz, Carlos (2025)

 
Avaa tiedosto
SchmidtA_etal_From_feedback_to.pdf (1.338Mt)
Huom! Embargollinen tiedosto,
avautuu julkiseksi
: 08.08.2026

Schmidt, Alexander Lennart
Govender, Praneschen
Oskam, Jeroen
Burbach, Ralf
Dunlea, Davin
Hussey, Jennifer
O’Connor, Colin
King, Daniel
Tuominen, Pasi
Loijas, Jouko
Moilanen, Teemu
Laatikainen, Elisa
Cortés, David
Bermejo, Belén
Juiz, Carlos
Taylor & Francis
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
doi:10.1080/10963758.2025.2453744
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025041627697
Tiivistelmä
There is a vibrant debate concerning the integration of immersive learning content into hospitality education to (a.) embed the learning process in real-life professional contexts and, (b.) uphold student engagement. Contributing to this debate, this article explores the development process of low-end immersive AR/VR content for hospitality education, leveraging design-based research (DBR) centered around student feedback. This study is based on qualitative focus group data triangulated with survey data collected across four universities located in Europe, each of which offers hospitality programs. Our findings suggest a three-stage development process framework. This process comprises three decision-making dilemmas which need to be addressed in developing low-end immersive learning content for hospitality education: 1.) Identifying application scenarios, 2.) Choosing technology solutions, and 3.) Designing immersive content. Our study has implications for hospitality educators by underscoring the importance of student feedback, ongoing experimentation, and educator upskilling in evolving hospitality education through integrating immersive content.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste