Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyyskysely Kuhmo Oy:n asiakkaille

Pääkkönen, Veera (2025)

 
Avaa tiedosto
Paakkonen_Veera.pdf (2.246Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Pääkkönen, Veera
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025053018617
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia asiakastyytyväisyyskysely Kuhmo Oy:n asiakkaille. Kuhmo Oy ei ole aikaisemmin laatinut näin kattavaa asiakastyytyväisyyskyselyä. Tavoitteena kyselyn laatimisella ja toteuttamisella oli kerätä asiakkaiden mielipiteitä Kuhmo Oy:n toiminnan eri osa-alueista. Asiakastyytyväisyyskyselyn toteuttamisen avulla Kuhmo Oy:llä on mahdollisuus kehittää omaa toimintaansa laadukkaammaksi kyselystä saatujen vastauksien avulla ja tilaisuus havaita mahdollisia epäkohtia, jotka voivat vaikuttaa liiketoimintaan. Tutkimuksen kohteeksi valittiin Kuhmo Oy:n asiakkaita, jotka ostavat säännöllisesti sahata varaa esimerkiksi kvartaaleittain sekä ostetut sahatavarakuutiot ovat suuria.

Opinnäytetyön teoriatausta rakentui asiakastyytyväisyydestä, jonka lisäksi käsiteltiin sahatavarakauppaan vaikuttavia tekijöitä, joista asiakastyytyväisyys muodostuu. Tutkimus toteutettiin määrällisenä eli kvantitatiivisena tutkimuksena. Aineistonkeruumenetelmänä toimi kyselylomake, joka laadittiin tätä tutkimusta varten. Kysely laadittiin Zef-kyselyalustalla. Kysely rakentui monivalintakysymyksistä ja yhdestä avoimesta kysymyksestä. Kyselystä saadut vastaukset analysoitiin ja tuloksista laadittiin havainnollistavat kuvaajat.

Tuloksista ilmeni, että asiakkaat olivat tyytyväisiä Kuhmo Oy:n myyjien toimintaan, kuten tavoitettavuuteen ja asiantuntijuuteen. Asiakkaat olivat tyytyväisiä myös myynnin tukipalveluiden tavoitettavuuteen ja kykyyn palvella asiakkaita. Tulokset sahatavaran teknisiin ominaisuuksiin jakautuivat seuraavasti: erittäin tyytyväisiä sahatavaran tekniseen laatuun oli kolmasosa vastaajista. Loput vastaajista olivat melko tyytyväisiä sahatavaran tekniseen laatuun. Hieman yli puolet vastaajista ilmoitti sahatavaran soveltuneen suunniteltuun käyttökohteeseen melko hyvin. Tuloksista kävi ilmi, että toimitusvarmuus aiheutti eniten tyytymättömyyttä. Myös markkinointimateriaalia kaivattiin enemmän. Vastauksissa hyvä yhteydenpito nähtiin tärkeänä.

Asiakastyytyväisyyskyselyn toteuttaminen auttaa Kuhmo Oy:tä tarkastelemaan ja kehittämään omaa toimintaansa paremmaksi saatujen vastauksien avulla. Vastauksien myötä voidaan havaita kehityskohtia, joihin reagoimalla asiakastyytyväisyyttä saataisiin lisättyä. Tässä opinnäytetyössä laadittu asiakastyytyväisyys kysely mahdollistaa Kuhmo Oy:tä jatkossakin toteuttamaan kyselyn uudestaan ja saamaan tietoa asiakastyytyväisyydestä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste