Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Högskolan på Åland
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Högskolan på Åland
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Grunderna inom indiespelutveckling

Persson, Gabriel; Hannus, Daniel (2025)

 
Avaa tiedosto
Persson_Gabriel_Hannus_Daniel.pdf (6.393Mt)
Lataukset: 


Persson, Gabriel
Hannus, Daniel
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060520838
Tiivistelmä
I vårt examensarbete undersöker vi vad som krävs för att utveckla och lansera ett indiespel, med fokus på både tekniska och affärsmässiga aspekter. Arbetet utgår från frågeställningen: vilka delar behöver en indieutvecklare behärska för att skapa och lansera ett spel? Genom praktiskt arbete i Unreal Engine och teoretisk undersökning av marknadsstrategier analyserar vi processen från idé till lansering. Resultatet visar att bred kompetens, tydlig planering och tidig marknadsföring är avgörande. Slutsatsen är att spelutveckling i liten skala kräver helhetssyn och långsiktigt engagemang.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste