Markkinointiviestintäsuunnitelma Vision Hub arkkitehtitoimistolle
Altalaa, Alissa (2025)
Altalaa, Alissa
2025
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025061122334
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025061122334
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää markkinointiviestintäsuunnitelma Vision-hub-arkkitehtitoimistolle, jonka omistaja on ainoa työntekijä. Toimeksiantaja on kestävään rakentamiseen erikoistunut arkkitehti, jolla on 18 vuoden kansainvälinen työkokemus. Työssä hyödynnettiin SOSTAC-mallia, jonka avulla analysoitiin toimintaympäristö, määriteltiin tavoitteet ja strategiat sekä suunniteltiin konkreettiset toimenpiteet ja seuranta.
Analyysien (PESTEL, SWOT, TOWS) pohjalta tunnistettiin yrityksen vahvuudet ja kehitystarpeet sekä valittiin kohderyhmät ja strategiset kumppanit. Työssä asetettiin selkeät ja mitattavat tavoitteet SMART- ja RACE-menetelmiä käyttäen. Toimeenpanosuunnitelmassa painotettiin digitaalista näkyvyyttä, asiakaslähtöisyyttä ja kestävän kehityksen teemoja.
Työn tuloksena syntyi käytännönläheinen markkinointiviestintäsuunnitelma, joka tukee Vision-hubin kasvua ja erottumista arkkitehtuurimarkkinoilla.
Analyysien (PESTEL, SWOT, TOWS) pohjalta tunnistettiin yrityksen vahvuudet ja kehitystarpeet sekä valittiin kohderyhmät ja strategiset kumppanit. Työssä asetettiin selkeät ja mitattavat tavoitteet SMART- ja RACE-menetelmiä käyttäen. Toimeenpanosuunnitelmassa painotettiin digitaalista näkyvyyttä, asiakaslähtöisyyttä ja kestävän kehityksen teemoja.
Työn tuloksena syntyi käytännönläheinen markkinointiviestintäsuunnitelma, joka tukee Vision-hubin kasvua ja erottumista arkkitehtuurimarkkinoilla.