Asiakaskysely toimintatapojen parantamiseksi
Kangasvieri, Minna (2007)
Kangasvieri, Minna
2007
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025061322960
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025061322960
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää toimeksiantajan, K-market Kinnulan asiakkaiden tyytyväisyyttä yrityksen tuotteisiin ja palveluun. Asiakkailta kysyttiin mielipiteitä kaupan tuotteiden valikoimasta, laadusta, tuoreudesta, hintamerkinnöistä, hintatasosta sekä hintalaatu suhteesta. Lisäksi haluttiin tietää asiakkaiden tyytyväisyyden tasoa kaupan palvelusta, löytyykö myyjiltä palvelualttiutta, onko palvelu ystävällistä, nopeaa, asiantuntevaa, joustavaa ja onko sitä tarvittaessa saatavilla, eli millainen on kaupan yleinen ilmapiiri. Asiakkailta kyseltiin myös mielipiteitä kaupan viihtyvyydestä, siisteydestä, selkeydestä ja siitä, ovatko kaikki tuotteet helposti löydettävissä.
Opinnäytetyön toteuttamiseksi määriteltiin markkinoinnin keinot eli tuote, hinta, jakelu ja viestintä. Lisäksi tarkasteltiin vähittäiskauppaa, mitä se on ja kuinka se jakautuu erikoistavarakauppaan sekä päivittäistavarakauppaan. Myös myyntityön prosessia tarkasteltiin sekä markkinointitutkimuksen vaiheita.
Empiirinen tutkimus toteutettiin tammikuussa 2007 lomaketutkimuksena. Lomakkeita jaettiin 83 kappaletta, joista hylätyksi tuli kuusi kappaletta, koska lomakkeet oli täytetty vajavaisesti. Tutkimustulokset raportoitiin ja niitä havainnollistettiin graafisilla esityksillä. Pääosin tutkimuksesta saadut tulokset olivat hyviä ja niiden mukaan K-market Kinnula on asiakkaidensa mieleen. Kiitosta sai erityisen paljon ystävällinen ja lämminhenkinen ilmapiiri ja palvelu.
Opinnäytetyön toteuttamiseksi määriteltiin markkinoinnin keinot eli tuote, hinta, jakelu ja viestintä. Lisäksi tarkasteltiin vähittäiskauppaa, mitä se on ja kuinka se jakautuu erikoistavarakauppaan sekä päivittäistavarakauppaan. Myös myyntityön prosessia tarkasteltiin sekä markkinointitutkimuksen vaiheita.
Empiirinen tutkimus toteutettiin tammikuussa 2007 lomaketutkimuksena. Lomakkeita jaettiin 83 kappaletta, joista hylätyksi tuli kuusi kappaletta, koska lomakkeet oli täytetty vajavaisesti. Tutkimustulokset raportoitiin ja niitä havainnollistettiin graafisilla esityksillä. Pääosin tutkimuksesta saadut tulokset olivat hyviä ja niiden mukaan K-market Kinnula on asiakkaidensa mieleen. Kiitosta sai erityisen paljon ystävällinen ja lämminhenkinen ilmapiiri ja palvelu.