Susinnon asiakkaat ja yritysidentiteetti
Kekki, Jussi-Pekka (2016)
Kekki, Jussi-Pekka
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2016
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060612141
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2016060612141
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli selventää Susinno Oy:n suhteita asiakkaisiin ja ymmärtää yrityksen asiakashallintaa. Pyrkimyksenä oli tunnistaa keinoja löytää lisää asiakkaita ja työstää yrityksen tapoja toimia.
Työn tarkoitus oli selventää haastatteluiden avulla, mitä osakkaat ajattelevat yrittäjyydestä, asiakkaista ja Susinnosta. Haastatteluaineisto on analysoitu lähinnä diskurssi-analyyttisin keinoin, jotta puhunnoista on voitu poimia niitä ilmiöitä, asioita ja mielikuvia, jotka ohjaavat osakkaiden ja siten yrityksen toimintaa. Työssä on analysoitu vuosien 2012–2015 asiakassuhteita ja kartoitettu, mille toimialoille yrityksen toimintaa tulisi suunnata.
Erityisenä kiinnostuksen kohteena olivat Susinnon yritysidentiteetti ja se, miten osakkaiden ajatukset ja toimet ohjaavat sitä. Yrityksen näkyvyyttä ja välineitä, joilla yrityksen identiteettiä ja imagoa rakennetaan, on työssä kuvattu. Näin on tunnistettu osa-alueita, joita tulee systemaattisesti hyödyntää: paikalliset ja kansalliset foorumit, kuten tapahtumat, messut ja konferenssit, internet-sivut ja sosiaalisen median näkyvyys sekä yrityksen toimitilat.
Yrityksen erityisluonnetta osuuskuntamaisesti toimivana osakeyhtiönä ja siitä syntyviä vaikeuksia on selvennetty. Tällä saralla tulevaisuuden haasteena on ylläpitää yhteistä innostusta ja innostavuutta sekä kehittää toimintaa niin, että yrityksen yhtenäisyydellä on merkitystä. Toisaalta, samaan aikaan erilaisten klikkien ja työparien sekä -ryhmien toimintaa pitää työstää entistään, jotta ne kykenisivät tuottamaan omanlaistaan ja erityistä lisäarvoa asiakkaille.
Yrityksen tuotteet eli palvelut ja niiden omaleimaisuus ovat olleet ongelmallisia osakkaille. Tutkimuksen avulla on löydetty keinoja, jotka tulevat helpottamaan palvelutuotteiden määrittämistä ja myymistä asiakkaille.
Työn tarkoitus oli selventää haastatteluiden avulla, mitä osakkaat ajattelevat yrittäjyydestä, asiakkaista ja Susinnosta. Haastatteluaineisto on analysoitu lähinnä diskurssi-analyyttisin keinoin, jotta puhunnoista on voitu poimia niitä ilmiöitä, asioita ja mielikuvia, jotka ohjaavat osakkaiden ja siten yrityksen toimintaa. Työssä on analysoitu vuosien 2012–2015 asiakassuhteita ja kartoitettu, mille toimialoille yrityksen toimintaa tulisi suunnata.
Erityisenä kiinnostuksen kohteena olivat Susinnon yritysidentiteetti ja se, miten osakkaiden ajatukset ja toimet ohjaavat sitä. Yrityksen näkyvyyttä ja välineitä, joilla yrityksen identiteettiä ja imagoa rakennetaan, on työssä kuvattu. Näin on tunnistettu osa-alueita, joita tulee systemaattisesti hyödyntää: paikalliset ja kansalliset foorumit, kuten tapahtumat, messut ja konferenssit, internet-sivut ja sosiaalisen median näkyvyys sekä yrityksen toimitilat.
Yrityksen erityisluonnetta osuuskuntamaisesti toimivana osakeyhtiönä ja siitä syntyviä vaikeuksia on selvennetty. Tällä saralla tulevaisuuden haasteena on ylläpitää yhteistä innostusta ja innostavuutta sekä kehittää toimintaa niin, että yrityksen yhtenäisyydellä on merkitystä. Toisaalta, samaan aikaan erilaisten klikkien ja työparien sekä -ryhmien toimintaa pitää työstää entistään, jotta ne kykenisivät tuottamaan omanlaistaan ja erityistä lisäarvoa asiakkaille.
Yrityksen tuotteet eli palvelut ja niiden omaleimaisuus ovat olleet ongelmallisia osakkaille. Tutkimuksen avulla on löydetty keinoja, jotka tulevat helpottamaan palvelutuotteiden määrittämistä ja myymistä asiakkaille.