Mobiilipelin kehitys : Valmiiden koodikatkelmien hyödyntäminen mobiilipelin kehitystyössä
Havia, Mikael (2018)
Havia, Mikael
Oulun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805158335
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805158335
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on tehty oman peli-idean suunnittelemisesta ja prototyypin toteuttamisesta mini-maalisella ohjelmoinnilla. Toimeksiantajaa ei opinnäytetyössä tämän takia ole. Tavoitteena oli saada peli-ideasta toimiva prototyyppi, jota olisi helppo työstää eteenpäin tulevaisuudessa. Peli-projektia lähdettiin toteuttamaan mahdollisimman pienellä ohjelmointityöllä ja kopioimalla jo val-miiksi olemassa olevia skriptejä. Valmiita skriptejä ja koodikatkelmia löytyy internetistä lukemat-tomia määriä ja olen aina miettinyt, kuinka pitkälle ja monimutkaisia projekteja voisi toteuttaa niitä käyttämällä.
Pelimoottorina käytettiin Unity-pelimoottoria ja ohjelmointi toteutettiin C# -ohjelmointikielellä. Uni-ty 3D-pelimoottori valittiin oman kokemuksen takia ja ohjelmointikieli sen yleisyyden takia.
Peli-idean prototyyppi saatiin toteutettua tavoitteiden mukaisesti toimivaksi. Prototyypin rakenne saatiin rakennettua helposti kopioitavaksi, jonka takia lisäsisällön tekeminen onnistuu tulevaisuu-dessa helposti.
Pelimoottorina käytettiin Unity-pelimoottoria ja ohjelmointi toteutettiin C# -ohjelmointikielellä. Uni-ty 3D-pelimoottori valittiin oman kokemuksen takia ja ohjelmointikieli sen yleisyyden takia.
Peli-idean prototyyppi saatiin toteutettua tavoitteiden mukaisesti toimivaksi. Prototyypin rakenne saatiin rakennettua helposti kopioitavaksi, jonka takia lisäsisällön tekeminen onnistuu tulevaisuu-dessa helposti.