MASKOTIN 3D-MALLINNUS JA ANIMOINTI
Kokkonen, Ville (2011)
Kokkonen, Ville
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105157936
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105157936
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä esitetään kolmiulotteisten tietokoneanimaatioiden teossa ja perinteisesti animaatiossa laajalti käytettäviä tekniikoita sekä työskentelymenetelmiä. Näitä tekniikoita ja työskentelymenetelmiä hyödynnettiin opinnäytetyön osana toteutettavaa 3D-animaatiota.
Opinnäytetyön produktiivisena osana tehtiin 3D-animaatio Jukolan Viesti Ry:lle. Tämän animaation päähahmona toimi Jukolan Viesti -tapahtuman Veikko-maskotti. Tämä 3D-animaatio tehtiin Jukolan Viesti Ry:n promotionaaliseksi materiaaliksi internetmainostusta varten. Produktiivinen osio alkoi vaiheesta, jossa animaation päähahmon oli suunnitellut jo ennalta toinen Kymenlaakson ammattikorkeakoulun opiskelija.
Opinnäytetyön lopuksi pohditaan, kuinka projektin tuotoksia voisi kehittää jatkossa ja kuinka Jukolan Viesti Ry:n mainoskampanjaa voisi jatkaa tästä eteenpäin. Työssä käydään myös läpi projektin onnistumista, sitä, mitä voisi vielä parantaa, ja mitä on opittu tätä projektia tehdessä.
Opinnäytetyön produktiivisena osana tehtiin 3D-animaatio Jukolan Viesti Ry:lle. Tämän animaation päähahmona toimi Jukolan Viesti -tapahtuman Veikko-maskotti. Tämä 3D-animaatio tehtiin Jukolan Viesti Ry:n promotionaaliseksi materiaaliksi internetmainostusta varten. Produktiivinen osio alkoi vaiheesta, jossa animaation päähahmon oli suunnitellut jo ennalta toinen Kymenlaakson ammattikorkeakoulun opiskelija.
Opinnäytetyön lopuksi pohditaan, kuinka projektin tuotoksia voisi kehittää jatkossa ja kuinka Jukolan Viesti Ry:n mainoskampanjaa voisi jatkaa tästä eteenpäin. Työssä käydään myös läpi projektin onnistumista, sitä, mitä voisi vielä parantaa, ja mitä on opittu tätä projektia tehdessä.