Sosiaalisen median hyödyntäminen markkinointivälineenä huoltoasemayrityksessä
Baidin, Leo (2011)
Baidin, Leo
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105168131
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105168131
Tiivistelmä
Opinnäytetyö aiheena oli selvittää sosiaalisen median hyödyntämistä markkinointivä-lineenä sekä selvittää markkinoinnin perustermejä. Toimeksiantaja on heikosti kytköksissä sosiaaliseen mediaan. Toimeksiantaja toivoi lisää näkyvyyttä sosiaaliseen mediaan ja lisää vierailijoita kotisivuilleen.
Tavoitteena oli saada toimeksiantaja tietoisuuteen sosiaalisen median mahdollisuuk-sista sekä sisällöstä, jota sosiaaliseen mediaan kannattaa tuottaa. Tavoitteena oli myös markkinoinnin perustermien selvittäminen. Lisäksi toimeksiantaja halusi, että tehdään ohjeistus parin sosiaalisen median tilin luomiseen.
Työn tarkoituksena oli antaa vinkkejä sosiaaliseen median hyödyntämiseen sekä markkinoinnin perustermien käsitteleminen, jotta kohdeyrityksen henkilökunta pystyisi oppimaan lisää markkinoinnista työtä lukemalla. Työn menetelmänä käytettiin tiedonhakua. Opinnäytetyön sisältö on otettu aiheeseen liittyvästä kirjallisuudesta sekä tutkimalla aiheeseen liittyviä Internet-sivustoja. Toimeksiantaja ilmaisi myös tiettyjä näkökulmia hänen kanssaan käytyjen keskustelujen kanssa. Keskustelut käytiin niin kasvotusten kuin myös puhelimitse. Opinnäytetyön tuloksen on mitattavissa vasta sosiaalisen median tilien luomisen jälkeen, koska sitten toimeksiantaja pystyy seuraa-man tilien kävijämääriä.
Tavoitteena oli saada toimeksiantaja tietoisuuteen sosiaalisen median mahdollisuuk-sista sekä sisällöstä, jota sosiaaliseen mediaan kannattaa tuottaa. Tavoitteena oli myös markkinoinnin perustermien selvittäminen. Lisäksi toimeksiantaja halusi, että tehdään ohjeistus parin sosiaalisen median tilin luomiseen.
Työn tarkoituksena oli antaa vinkkejä sosiaaliseen median hyödyntämiseen sekä markkinoinnin perustermien käsitteleminen, jotta kohdeyrityksen henkilökunta pystyisi oppimaan lisää markkinoinnista työtä lukemalla. Työn menetelmänä käytettiin tiedonhakua. Opinnäytetyön sisältö on otettu aiheeseen liittyvästä kirjallisuudesta sekä tutkimalla aiheeseen liittyviä Internet-sivustoja. Toimeksiantaja ilmaisi myös tiettyjä näkökulmia hänen kanssaan käytyjen keskustelujen kanssa. Keskustelut käytiin niin kasvotusten kuin myös puhelimitse. Opinnäytetyön tuloksen on mitattavissa vasta sosiaalisen median tilien luomisen jälkeen, koska sitten toimeksiantaja pystyy seuraa-man tilien kävijämääriä.