Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kotihoidon asiakkaiden tyytyväisyys saamiinsa palveluihin Parikkalassa 2011.

Paavilainen, Kirsi (2011)

 
Avaa tiedosto
opinnaytetyo.pdf (338.3Kt)
Lataukset: 


Paavilainen, Kirsi
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105168089
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Parikkalan kotihoidon asiakkaiden tyytyväisyyttä saamiinsa palveluihin. Tutkimuksen teoriaosassa on selvitetty, mitä asiakastyytyväisyys ja laatutyöskentely ovat. Lisäksi on kuvattu Parikkalan kotihoidon toimintaa ja asiakasrakennetta.

Tutkimus tehtiin strukturoidun haastattelulomakkeen avulla. Tutkimuskysymykset pohjautuvat Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiirin kotihoitotyötä ohjaaviin arvoihin. Opinnäytetyössä selvitettiin tyytyväisyyttä palveluihin, saako asiakas niitä palveluja, joita haluaa, ja lisäksi kotihoidon henkilökunnan ammattiosaamista. Parikkalan kotihoidon asiakastyytyväisyyttä ei ole aikaisemmin tutkittu. Tutkimustuloksia voidaan hyödyntää kotihoidon palvelujen kehittämisessä.

Kotihoitotyötä ohjaavia arvoja ovat asiakaslähtöisyys, asiakkaan kokonaisvaltainen hoitaminen, turvallisuus, tasa-arvoisuus ja kuntouttava hoitotyö. Tutkimuksessa hoitotyötä ohjaavien arvojen vertailukohteena olivat valtakunnalliset ja ikäihmisten haluamat laatuominaisuudet heidän itsensä kuvaamina.

Haastattelun vastauksista ilmeni, että kotihoidon asiakkailla on samansuuntaiset toiveet, kuin yleensä hyvältä hoitotyön laadulta odotetaan. Palveluihin ja henkilökunnan ammattiosaamiseen oltiin pääasiassa tyytyväisiä. Tuloksista nousi esille myös palvelujen kehittämiskohteita. Virike- ja ulkoilutoimintaan ei oltu tyytyväisiä, ja asiakkaiden toiveena oli saada oma- tai vastuuhoitaja.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste