Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kulttuuripalvelujen ostokäyttäytymiseen vaikuttavia teki-jöitä – Case Kouvolan Teatteri

Erolin, Eeva (2011)

 
Avaa tiedosto
Erolin_Eeva.pdf (839.4Kt)
Lataukset: 


Erolin, Eeva
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105178322
Tiivistelmä
Voittoa tavoittelemattomat kulttuuriorganisaatiot kilpailevat vapaa-ajan yritysten kanssa kuluttajien vapaa-ajasta. Kuluttajan ostopäätökseen vaikuttavat monet tekijät, jotka voivat olla houkuttelevia tai estäviä. Uusia asiakkaita tavoitellessa markkinoin-nissa tulee ottaa huomioon molemmat tekijät. Tutkimuksen tavoitteena on kerätä tietoa Kouvolan alueen potentiaalisista teatterissa kävijöistä sekä etsiä keinoja, joilla Kouvolan Teatteri saisi kasvatettua kävijämääräänsä.
Tutkimusongelmana oli selvittää, mitkä tekijät vaikuttavat teatterissa käymättömyy-teen siinä joukossa jotka eivät käy Kouvolan Teatterissa. Toisena tutkimusongelmana oli selvittää, onko Kouvolan Teatterissa jotakin tiettyä osa-aluetta, jota voisi parantaa. Tutkimuksessa käsiteltiin myös alueen asukkaiden teatterissa käyntiä ja mielikuvia Kouvolan Teatterista. Tutkimus suoritettiin lomakekyselynä. Sähköinen lomake lähe-tettiin Kymenlaakson ammattikorkeakoulun Kouvolan toimipisteiden opiskelijoille. Paperilomake lähetettiin otokselle Kouvolan alueen asukkaita. Vastaukset analysoitiin SPSS-tilasto-ohjelmalla. Tutkimukseen tuli 298 vastausta. Vastausprosentti oli 11,9 %, joten tuloksia voi pitää vain suuntaa-antavina. Eniten vastauksia tuli opiskelijoilta, joten tutkimuksesta voi olla eniten hyötyä tätä kohderyhmää tavoitellessa.
Tutkimuksessa selvisi, että oma aikataulu, lipun hinta sekä Kouvolan Teatterin aika-taulu olivat merkittävimpiä esteistä teatterissakäynnille. Teatteriseuran sekä mielen-kiinnon puute olivat myös merkittäviä esteitä. Kouvolan Teatterin osa-alueista mark-kinointia voisi vastaajien mielestä parantaa. Kouvolan Sanomat, ilmaisjakelulehdet ja Kaakon teatterit -lehti ovat mainosvälineitä, jotka tavoittavat kouvolalaiset. Kouvola-laiset ovat kiinnostuneita teatterissa käymisestä. Helpottamalla teatteri-illan järjestelyjä erilaisilla palveluilla sekä markkinoimalla näkyvämmin uusia kävijöitä saadaan Kouvolan Teatteriin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste