Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Laatukäsikirja : Case Protoshop OY

Hynynen, Patrik (2011)

 
Avaa tiedosto
Hynynen_Patrik.pdf (571.3Kt)
Lataukset: 


Hynynen, Patrik
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011061211844
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Protoshop Oy. Opinnäytetyö käsittelee laa-tukäsikirjan tekoa, joka sitten toimisi pohjana laadunhallintajärjestelmän tekemisessä. Opinnäytetyössä käydään myös läpi laadunhallintajärjestelmän periaatteita ja ISO 9001 laatu standardia.

Tässä työssä haastateltiin yrityksen työntekijöitä jotta saataisiin jokaisen työkuva selville, työssä on myös observoitu yrityksen toimintaa tarkkailemalla työntekijöiden työvaiheita. Opinnäytetyön lopusta löytyy työntekijöiden haastatteluita sekä itse laatukäsikirja.

Teoria osuudessa käsitellään laatua yleisesti ja laadunhallintajärjestelmän rakennetta.
Teoriaosuudessa käsitellään myös laatukäsikirjan rakennetta ja sen tuomia hyötyjä.
Kirjailijoita ja kirjoja, joita on käytetty opinnäytetyön teossa, ovat ISO 9001 Pk-yrityksille ja Lecklin.


Laatujärjestelmällä on selvät hyödyt yritykselle. Laatujärjestelmällä yrityksen toiminta selkenee sekä kaikki resurssit saadaan hyötykäyttöön. Laatukäsikirjasta on suurta hyötyä yrityksen työntekijöille sillä siitä he löytävät kaikki yritykseen liittyvistä tavoitteista ja toiminnasta.
 
Som uppdragsgivare till detta examensarbete fungerade företaget Protoshop OY. Före-taget ville att man skulle göra en kvalitetshandbok för dem, som sedan skulle fungera som grund till ett kvalitetssystem. I arbetet behandlas också hur man bygger upp ett kvalitetssystem för ett företag, som sedan senare kan certifieras till en ISO 9001 kvali-tetsstandard.

Material som har använts är bland annat böcker om hur man bygger upp ett kvalitetssy-stem för ett företag samt olika internetkällor om kvalitetssystem. I arbetet har använts intervjuer för att få reda arbetarnas uppgifter i företaget och observeringar för att få en helhetsbild av hur företaget fungerar.

I teoridelen gås igenom allmänt om vad kvalitet är och hur ett kvalitetssystem byggs upp. I teoridelen berättas också hur en kvalitetshandbok fungerar och ser ut. Böcker och författare som använts till teorin är bland annat ISO 9001 PK-yrityksille samt Lecklin.


I arbetet kom skribenten fram till att ett kvalitetssystem ger ett företag klar nytta. De får en klarare helhetsbild i sin verksamhet och kan ta alla sina resurser i användning. Kvali-tetshandboken är till stor nytta för arbetarna, för i den finns det all information om före-tagets mål och verksamhet.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste